Meldingen
Alles wissen

FB860 vs FB850

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
874 Bekeken
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

Ik ben de trotse bezitter van de complete FB830 t/m FB860 serie (uit de hand gelopen hobby, begonnen met de FB830's... herkenbaar? :D)

Ik gebruik de vier FB860's in een surround opstelling i.c.m. een Onkyo TX-SR806 met een FB830 als center speaker πŸ™„ en een sub die ik vaak vergeet aan te zetten... niet echt nodig. Naar mijn mening een machtige home cinema. (man alleen 😈 )

Echter is ook voor mij de tijd aangebroken om de foam randen van de 860's te vervangen. Een woofer rand is reddeloos verloren en valt niet meer op te lappen met een dun laagje silicone wat tot dusver prima werkte voor reparatie van kleine scheurtjes...

Tijd om mijn Philips muziek set een DFA888 / CDD882 i.c.m. de 850's los te koppelen en naar de woonkamer te verplaatsen en er tijdelijk een 2.1 set van te maken.

Natuurlijk even een luistertest, nog nooit gedaan en vraag mij niet waarom niet πŸ™‚ Wat opvalt is dat de FB860's een donkere (warme?) klank kleur hebben in vergelijking met de 850's die naar mijn gehoor in het midden wat feller zijn en daardoor voor mijn gevoel iets anders (muzikaler?) in het gehoor.

Ik hoor graag uw luister ervaring ❓

Groet,

Mike


   
Citeren
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

Niemand πŸ™


   
BeantwoordenCiteren
(@flipper)
Trusted Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Berichten: 59
 

Hallo Schepsel (als je nog online bent na deze generaties radiostilte op jouw vraag),

Ik heb de FB850, en ben bezig met de FB860. Over de laatste kan ik je dus niks vertellen. Mijn referentie is de Spendor BC1. In vergelijking met de FB840 viel me op dat de laatste ronduit een onevenwichtig hoog had. Af en toe vielen bij het luisteren delen muziek weg naar mijn gevoel. Het laag waswel mooi en droog. Bij hogere volumes werd het luisteren op den duur wat vermoeiend, iets dat ik bij de Spendors nog niet heb meegemaakt. Dus op naar de FB850. Een evenwichtiger hoog, maar toch niet zo open en sprankelend als de Spendor.
Hoop dat dit je op weg helpt. Als ik de FB860 klaar heb, laat ik je meer weten.
Grtz,
Flipper


   
BeantwoordenCiteren
Deel: