Meldingen
Alles wissen

Philips LBC 3053 en LBC 3003, Waterdicht (te maken)?

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
694 Bekeken
(@steyn_e)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Berichten: 1
Topic starter  

Ik ben nieuw op dit forum, en ik heb een vraag. We hebben voor de schaatsclub nieuwe speakers nodig, en deze leken heel geschikt, behalve dat ik niet kan vinden of deze speakers waterdicht zijn. Dat is nodig omdat ze 365 dagen per jaar buiten hangen aan een lantaarnpaal. Het zou de 36 watt uitvoering zijn.
Groetjes,
Steyn


   
Citeren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

Hallo Steyn,

Ik denk niet dat je helemaal aan het goede adres bent op dit forum,
de mensen hier houden zich voornamelijk met MFB speakers bezig.

Maar als ik zo even snel op het internet kijk lijken die speakers mij niet waterdicht. Ze maken namelijk gebruik van conventionele breedbandspeakers
met een vrij open kast, als je die dicht maakt om waterdicht te zijn verlies
je hoogst waarschijnlijk veel rendement en dus volume.
Je zou ze eventueel in kunnen pakken met plastic, maar als ik jou
was zou ik denk ik even verder zoeken.

Groeten,
Joris


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

@Jorissie wrote:

Hallo Steyn,

Ik denk niet dat je helemaal aan het goede adres bent op dit forum,
de mensen hier houden zich voornamelijk met MFB speakers bezig.

Ergens in de sitemap slingert nog een folder rond met profi spullen van Philips. Wellicht is Steyn daardoor naar dit forum is gekomen ?

De oplossing zou ik zoeken in deze profi spullen. Vaak heb je dan van die 100volt installaties. Die paddestoelen van de efteling lijken me overigens ook aardig: kun je makkelijk op zitten als je je schaatsen aan moet binden. Echt voor een dubbeltje op de eerste rang lijkt me erg lastig. Dit soort materiaal moet toch wel aan strenge eisen voldoen wil het buiten blijven werken.


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

speakers voor buiten hebben vaak een kunstof conus , sony maakt ze voor op badkamers en zijn wit van kleur ( zoals autospeakers ). bouw deze in een groot inbouwkastje en je hebt ook nog wat laag ook . want dit is bij 100v systemen ver te zoeken .

bose heeft het ook , hoewel op mijn exwerk er een stel philips lbc speakers gehangen hebben een 15 jaar lang en deden het nog prima. deze hingen wel onder de dakrand en dus droog . overigens is de luchtvochtigheid een probleem met papierconussen zeker icm zonlicht direct in de speakers . ik heb er gehad en die zat helemaal vol met oorwormen , want vocht en warmte ....... .

maar er staan wel eens hoorns op mp van philips en die kunnen er tegen want die hangen ook in dierentuinen en pretparken , op zo'n mast van 5 meter en dan lijdt het een hoop .

mattie


   
BeantwoordenCiteren
Deel: