Meldingen
Alles wissen

Philips FB820 Refoamen

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
737 Bekeken
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

Ik ben van plan om een setje FB820's te kopen. Nu moet ik ze wel laten refoamen (de verkoper zegt dat ze goed zijn, maar ik ken deze speakers en weet dat ze na 15 jaar gewoon bijna altijd op zijn, ze lijken goed, maar zodra je met je vinger op het schuim drukt, druk je er zo doorheen).

Nou is mijn vraag, is het verstandig/te doen om ze zelf te refoamen, ik heb het nog nooit eerder gedaan maar heb veel geduld en raffel dit soort dingen niet af. Ik heb de tutorial op de frontpage van MFB freaks gezien.

Kan ik ze nu beter naar audiolab brengen in friesland of zelf lopen experimenteren (ik wil ze voor normaal gebruik gebruiken).

groeten, michel


   
Citeren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
 

Hoi,

Die FB820's staan zeker bij Matrix in Leeuwarden of heb ik het mis?Als je het echt mooi en goed wilt hebben dan is het verstandig de woofers naar Audiolab in Follega(Friesland) te brengen.Heb zelf goede ervaringen met hun en ze leveren goed werk af.Het kost wel wat maar dan heb je ook wat.

Grt,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Matrix...?

Daar heb ik zeer slechte ervaringen mee. Ik zal er ook NOOIT meer iets kopen. Zo naar het motto van "U koopt een Porsche en wij leveren u een Honda Civic"... Nee, zo doe ik geen zaken. πŸ‘Ώ

Ik heb ook nog een adresje voor het vervangen van foamranden. Stuur maar een PM dan geef ik je de info.

P.S.: ze hebben alles uiteindelijk wel goed opgelost na heel veel aandringen maar toen was me de zin al vergaan. 😯

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
 

Wij hebben ook de nodige ervaringen met Matrix.Voor veel geld iets kopen en dan is het binnen de kortste keren kapot.Wat ze ook verkopen is idioot duur.Ik ken ook wel meerdere adresjes maar toch vind ik Audiolab het beste.Heb er al diverse eigen speakers laten repareren zoals een set Jamo Power 566 Proffessional,Bose 901,B&W's etc...Woon jezelf overigens in Friesland??

Grt,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@zoonpanda wrote:

...Woon jezelf overigens in Friesland??...

Nee, ik woon aan de zuidelijkste kant van het land, dus heel ver weg! πŸ˜†

Dat adresje wat ik heb; ik heb het spul gezien van die gast en het ziet er echt superprofessioneel uit en geloof me ik ben Pietje Precies! Hij adverteert overigens (ook) op MP met zijn vakwerk.

Kijk maar wat jullie willen... Vragen/ informeren kan nooit kwaad.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Tegen een kleine vergoeding wil ik ze ook wel voor je refoamen.
Heb het tot nu voor velen stil gehouden dat ik dat doe πŸ˜•

Ik woon in het midden va het land dat scheelt een ritje van een paar uur.

De foamranden haal ik persoonlijk op bij audiofriends.

pm me maar als ik je hierbij kan helpen.
Desnoods om je ze in de ochtend brengen en kun je ze mee nemen tegen de avond.
Het is niet moeilijk alleen uit uitlijnen van de woofers is belangrijk zodat ze straks niet gaan aanlopen.


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

Nou vind dat ie nog behoorlijk wat vraagt voor die speakers.... :S 150 euro... Ik heb de FB 821 met Isophase tweeter voor hetzelfde bedrag weg zien gaan!

Heeft iemand nog een setje FB 821's te koop? Ik gebruik momenteel een setje Infinity Delta's ben benieuwd hoe die 821's er mee vergelijken. Een goede vriend van mij heeft de 825's, vind deze een veel mooier hoog (minder vermoeiend) geven als mijn delta's. (mijn delta's hebben een ronde Isophase achtige tweeter (geen dome)). Mijn delta's maken geloof ik wel gebruik van dezelfde woofers als in de philips FB 825.

Ik woon trouwens in onderin Drenthe. Probleem is dat de meeste FB's meer in het westen van het land verkocht worden (kan ze moeilijk laten versturen :P) en ze hier in drenthe en friesland voor absurde bedragen verkocht worden.


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
Topic starter  

Nou, nu is het dan zover. Heb vandaag een setje FB821's gekocht. Met een beetje geduld en veel zoeken ben ik dan toch tegen een mooi setje aangelopen.

Ik vraag mij af hoe deze speakertjes zullen presteren t.o.v. mijn Infinity Delta's.

Hoop dat de foamranden nog een beetje in orde zijn, wil ze niet direct foamen. denk dat ik eerst een beetje ervaring op wil doen met wat oude speakers (een vaag setje RTM zelfbouwspeakers).

Zal binnenkort ff een reviewtje plaatsen met misschien wat foto's.

Heb nu al zin om ze op te halen en ze op mijn versterkertje te gooien πŸ˜€ . maja dat moet nog even wachten.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Matrix ja, die kopen op marktplaats in en zetten het dan voor een veelvoud in de winkel of online. Tip: als je wat aanbiedt op MP en ze bieden: bod verwijderen πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Deel: