Meldingen
Alles wissen

Philips legend I (fb710)

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
859 Bekeken
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Ik ben op zoek naar informatie over de Philips Legend I (fb710) speakers. Reviews of technische informatie, of gebruikerservaringen. Ik kan er erg weinig over vinden op het internet. Zijn het goede speakers?


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik heb wel eerder gehoord dat ze goed zijn, maar als ik een afbeelding bekijk lijkt het wel of ze foam randen hebben :


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
Topic starter  

Ze zien er in ieder geval goed uit. Het front, van welk materiaal is dat gemaakt?


   
BeantwoordenCiteren
(@kozzie)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 1
 

Ken ze zelf ook niet, maar heb wel de handleiding met specs voor je gevonden!
http://www.p4c.philips.com/files/f/fb710_00b/fb710_00b_dfu_nld.pd f"> http://www.p4c.philips.com/files/f/fb710_00b/fb710_00b_dfu_nld.pdf


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

van PMC is de frontplaat gemaakt, geperst kunstof


   
BeantwoordenCiteren
(@onnoossendrijver)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 3
 

Ik heb hier 2 stuks Legend 1 en 2 stuks Legend 2.
Allereerst wil ik zeggen dat beide modellen fantastisch klinken en er net zo fantastisch uit zien.
Al komt de Legend 1 niet erg laag.
Helaas hebben de Legend 2's van mij last van scheuren in de foamrand.
De Legend 1 speakers die ik heb staan zien er nog perfect uit.
Beide modellen hebben helaas een foamrand.

Omdat ik zo tevreden met met de Legend 2's ben ik op zoek naar nieuwe Legend 2's of n goedkope manier om de foamrand (of de hele speaker voor mijn part) te vervangen. Dus als iemand tips heeft...


   
BeantwoordenCiteren
(@laurens)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 210
 

die foam randen of surrounds kan je voor een prikkie vervangen, er zijn aanbieders op marktplaats, en er zijn ook bedrijven die het voor je kunnen doen. even google zoeken kan ook. je moet de maten nauwkeurig opnemen, een geschikte set randen lijkt me best eenvoudig te vinden.
vervang wel door foam en niet door rubber, anders verander je de eigenschappen van de speaker teveel.


   
BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

foamranden...., mijn dss 940 zagen er ook zo uit.... onbegrijpelijk, dat die dure speakers foamranden hadden, wel glimmend foam, maar toch..
Ernst


   
BeantwoordenCiteren
(@onnoossendrijver)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 3
 

Ik heb zojuist voor nog geen 8 euro (incl verzending vanuit VS) op ebay 4 foamranden gekocht. Het was niet helemaal duidelijk of het gaat passen, maar voor zo weinig geld durf ik de gok wel te wagen.


   
BeantwoordenCiteren
(@onnoossendrijver)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 3
 

Ik kan me trouwens nog n review in de HVT herinneren waarin deze speakers min-of-meer de hemel in geprezen werden, heeft iemand dit artikel toevallig liggen? πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
Deel: