Meldingen
Alles wissen

Vraagje over upgraden FB860's?

25 Berichten
9 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,248 Bekeken
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

Quote: De Boemerang is de lokale tweedehands dump winkel....

Komt Schepsel (ook) uit Amstelveen?? Bij de Boemerang ben ik een paar keer geweest maar er stond uitsluitend meuk.

1 stuks FB830 is natuurlijk een mooie centerspeaker. Was ook mijn plan maar de afmeting van de FB830 was net iets te fors in mijn opstelling.

Een subwoofer zou ik niet gebruiken overigens tenzij het echt een hele goeie is. De FB860 gaat laag genoeg. Elke moderne surround versterker kan het sub signaal door de frontspeakers sturen, dan kan de subwoofer naar de Boemerang.

Een goeie 5.1. versterker nou ja kijkt U eens naar Denon, Yamaha, Onkyo. Die merken leveren ook adequate video switching dat is ook belangrijk.


   
BeantwoordenCiteren
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

Klopt! Ik kom uit Amstelveen... En bij de boemerang moet je geluk hebben idd... Meestal staat er alleen maar troep!


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

zo te horen staan er in Amstelveen heel wat FB860's...


   
BeantwoordenCiteren
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

In ieder geval vier πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@roland79)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 129
 

Voor een center speaker in een dobly set in een huiskamer is het belangrijk dat de speakers links en rechts symetrisch opgebouwd zijn. Beter dus twee FB830's met de bovenkanten tegen elkaar dan 1.


   
BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 660
 

De boemerang...
ik kijk er bijna dagelijks, maar het is idd veel meuk...
1 x een leuke 800 serie tuner weggehaald, maar de werknemers schijnen nu ook door te hebben wat van waarde is en komt dus niet op de schappen terecht.
Ernst
Amstelveen


   
BeantwoordenCiteren
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

@Ernst wrote:

De boemerang...
ik kijk er bijna dagelijks, maar het is idd veel meuk...
1 x een leuke 800 serie tuner weggehaald, maar de werknemers schijnen nu ook door te hebben wat van waarde is en komt dus niet op de schappen terecht.
Ernst
Amstelveen

Het is meer een kwestie van weten wanneer de rommel neergezet wordt. Je kan er best leuke dingen weghalen maar je moet een enorm geluk hebben. Je hebt meer kans op iets speciaals in Uithoorn.


   
BeantwoordenCiteren
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

@roland79 wrote:

Voor een center speaker in een dobly set in een huiskamer is het belangrijk dat de speakers links en rechts symetrisch opgebouwd zijn. Beter dus twee FB830's met de bovenkanten tegen elkaar dan 1.

Maakt het uit Als je de FB830 Naast elkaar op zo een 100cm afstand zet naast de TV?

Gaat ik eens proberen


   
BeantwoordenCiteren
(@roland79)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 129
 

@Schepsel wrote:

@roland79 wrote:

Voor een center speaker in een dobly set in een huiskamer is het belangrijk dat de speakers links en rechts symetrisch opgebouwd zijn. Beter dus twee FB830's met de bovenkanten tegen elkaar dan 1.

Maakt het uit Als je de FB830 Naast elkaar op zo een 100cm afstand zet naast de TV?

Gaat ik eens proberen

Ja, in theorie moet dat uitmaken... De ideale centerspeaker voor in de huiskamer (stukken kleiner als een bioscoop) moet het geluid bundelen. (Anders heb je nog niet de gewenste indruk dat het uit het midden komt.) Daarvoor is het nodig dat er twee speakers aan weerskanten naast de tweeter zitten.

p.s. centerspeakers zijn meestal magnetisch afgeschermd. De FB830 vermoedelijk niet. Pas daarmee op als je een gewone TV hebt. In dat geval kun je ze maar beter een eindje weg zetten en minder richt effect verkrijgen.
(Weet niet wat magneten doen bij een plasma of LCD scherm, maar vermoedelijk is het minder kwalijk dan bij een kathodestraalbuis)
Iets soortgelijks geldt voor de uitgangsimpedantie van je versterker.


   
BeantwoordenCiteren
(@schepsel)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

Dank voor alle tips! Heb besloten om de FB860's orgineel te houden en er twee te verkopen. Vier in een surround opstelling is een beetje teveel van het goede...


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: