532 eerste versie
 
Meldingen
Alles wissen

532 eerste versie

20 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,082 Bekeken
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Het ruikt naar thinner hierzo... Oh ja en de douchebak (die toch aan vervanging toe is) is nu opeens zwart... Rarara wat heb ik weer uitgespookt?

@ TheMode: ik moet zeggen dat die MFB's asociaal veel herrie maken maar ze overtreffen mijn 4 DSS-en niet (heb ik uitgeprobeerd) en het is maar goed ook (voor jouw dan).

Ik ben blij dat mijn DSS-en nu weer helemaal perfect zijn. Ik had gedonder met de communicatie maar dat is nu verholpen, hopelijk doen ze het de komende 10 jaar...

Het zullen toch altijd mijn lievelingetjes blijven! 😳

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 362
 

Mijn FB825's geven toch echt wel frequenties onder de 50HZ weer. Misschien dat jij ze niet goed heb geplaatst (tegen de muur), verder heeft de versterker ook nog vrij veel invloed op de speakers (ondanks wat veel beweerd dat het niet zo is). Op mijn Yamaha M40 klinken ze stukken beter als op de FA890.

Ik heb ze hier op een Yamaha M40 eindversterker en dat klinkt echt prima. Bass is ook gecontroleerder en beter als de infinity delta 70's die ik eerst had.

De filters is naar mijn mening niets mis mee, misschien dat de condensatoren wat minder worden in de jaren. Ik zou juist niet te veel aan het originele ontwerp gaan rommelen. Dan kun je beter een zelfbouwkitje bij speakerland of zo kopen (schijnen best heel goed te zijn) en zon setje bandtweeters van philips op de kop proberen te tikken.


   
BeantwoordenCiteren
(@themode)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 101
 

@m0vieman wrote:

Het ruikt naar thinner hierzo... Oh ja en de douchebak (die toch aan vervanging toe is) is nu opeens zwart... Rarara wat heb ik weer uitgespookt?

@ TheMode: ik moet zeggen dat die MFB's asociaal veel herrie maken maar ze overtreffen mijn 4 DSS-en niet (heb ik uitgeprobeerd) en het is maar goed ook (voor jouw dan).

Ik ben blij dat mijn DSS-en nu weer helemaal perfect zijn. Ik had gedonder met de communicatie maar dat is nu verholpen, hopelijk doen ze het de komende 10 jaar...

Het zullen toch altijd mijn lievelingetjes blijven! 😳

Groetjes. πŸ˜‰

Hahah... maar dat zou ook niet mogen toch? Mijn andere setje 544 kwam ook niet boven de FB825's uit. Deze set 544's staat nu bij een kameraad hun dienst te vervullen πŸ˜‰ De 544's die ik bij jou op kom halen zijn voor eigen gebruik (computer) en deze ga ik dan ook helemaal onder handen nemen samen met Michel (annihilsm) en zijn DUX544.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Echt veel vermogen hebben de DSS-en niet maar die processor "vangt dat wel op". πŸ˜€

Ik denk dat ik de verhuurder eens ga bellen voor een nieuwe douchebak LOL. Dat ziet niet uit een zwarte bak met wit sanitair... 😈

P.S.: zeg Ralphies kom je schuren? De Vim staat klaar... hahaha (onderonsje). :mrgreen:

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 
Quote:
Niet lager dan 50Hz? Dat is nog niet eens de resonantiefrequentie (44Hz) van de FB825....

Gebruik je de AX550 om de FB825's aan te sturen?

Verder ga ik niet al te veel sleutelen aan het geheel, wil ze toch zo veel mogelijk origineel houden. De MFB544 ga ik binnenkort onder handen nemen, nadat ik ze bij Movieman het opgehaald

Ik vond het ook een beetje raar, het kan ook best aan de ruimte liggen,
er zijn aardig wat reflecties aangezien er bijna niks tegen de muren hangt...
Op mijn eigen kamer klinkt het allemaal een heel stuk beter, en inderdaad; het staat aangesloten op een AX550.
Mijn eigen kamer is ook een stuk kleiner.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: