Gezocht: Afstandsbe...
 
Meldingen
Alles wissen

Gezocht: Afstandsbediening voor 22AH798 receiver

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
577 Bekeken
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo mede freaks,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een afstandsbediening voor mijn receiver (22AH798). Ik zal er voor de zekerheid een foto (met dank aan Annie) bijvoegen want er staat geen typenummer op. Een universele AB werkt niet omdat van de originele AB de frquentie afwijkt van RC5-code. Wie heeft nog zo'n oud beestje?


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Dit is pas een zeldzaam ding ! ( ik denk dat hij heel veel gezocht wordt ) De code zou best eens RC4 kunnen zijn overigens.


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hoi herman,

Ik had al een vermoeden dat er een RC4 code of iets dergelijks moest wezen. Heeft iemand daar misschien wat technische gegevens over, dan is er misschien nog iets te doen met een Pic-processor. Herman, weet jij dat misschien, had een K12 TV ook niet iets met RC4 code? Als ik dan voldoende gegevens heb, kan ik misschien het adres wijzigen.


   
BeantwoordenCiteren
 HOB
(@hob)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 143
 

Uit de service manual van de 798....

De I.R. afstandsbediening werkt volgens het principe zoals dat beschreven is bij de 22AH888. De zender frequentie is nu echter 60 kHz.

Ik heb er ook wel wat schema's en print lay outs van, maar om dat nou zelf te bouwen lijkt mij ook nogal wat.

Hilbrand


   
BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 282
Topic starter  

Hallo Hilbrand,

Dank je voor je reactie. Als ik voldoende gegevens heb dan ben ik er gek genoeg voor. Nu moet ik wel eerlijk zijn, het denk werk komt bij een vriend van me vandaan. Als hij eenmaal wat ontworpen heeft dan snap ik het meestal wel maar om zelf wat te ontwerpen is mij een stap te ver. Mocht je tijd en zin hebben dan is alle info welkom.


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
 

Heb wel dit gevonden, een transmitter voor de 22ah798, volgens mij moet dat een AB zijn, mail die gasten anders even.....

http://www.4ourhouse.co.uk/cgi-bin/product.pl?PID=295514&query=22ah798%2 0"> http://www.4ourhouse.co.uk/cgi-bin/product.pl?PID=295514&query=22ah798%20


   
BeantwoordenCiteren
(@annie)
Estimable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 160
 

Hoi Willem;

Heb op de rommelmarkt nog 2 TV-ab's gevonden. Als je ze ombouwt, kun je enkele functies gebruiken, zie mijn verhaal bij "apparatuur en service". Ze waren zeer goedkoop, als je zin hebt in fröbelen, laat het dan even weten,

Groeties,

Annie


   
BeantwoordenCiteren
Deel: