Meldingen
Alles wissen

JAMO MFB 300

25 Berichten
15 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,391 Bekeken
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Leendert,

Ik hoop je weer te ontmoeten op de volgende meeting.
Ook ik ben wel voor de blind test. Heb genoeg grote passieve kasten ter vergelijking (499, 9819 en hopelijk 4-weg met AD15240 15" woofer).
Mijns inziens gingen de jamo's harder maar de 499 qua grondtoon wat dieper, zijn echter nuanceverschillen.
Wat van mij meekomt op de meeting hangt van de autoruimte tzt af.

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

Hoi marnix ,

Ik kan ze natuurlijk ook een keer meenemen naar jouw luisterruimte ....
oftewel onder het genot van een of meerdere biertjes effe jammen..

Groeten

leendert


   
BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 423
 

Hoi Leendert,

Zullen mijn buren leuk vinden.
Ikzelf heb al gemerkt dat mijn woonkamer ook niet groot genoeg is voor de laagste tonen uit de grote kasten.
Mogelijk moeten we toch wachten tot de volgende meeting en een extra bier-jamsessie inlassen.

Marnix


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Zullen we rollerskate disco er achteraan plakken πŸ˜‰ Hou rekening dat meeting 3 in de periode maart april zal plaatsvinden, ergens op een zaterdag. tismarnix schreef:

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

ok ok ..ik was wat te enthousiast...

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@patrickdj)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 2
 

Ik heb nog een Setje JAMO MFB 300's staan bij mn ouders op mn zolderkamer. ga af en toe nog ff heen om te luisteren....die klank blijft prachtig

en wat heb ik er een burenruzie mee gehad in het verleden....maar het blijven toppers. We wonen nu vrij klein en mn vrouwtje wil ze niet in de huiskamer....in het volgende huis wellicht een computer/luisterkamer inrichten.

wat leveren dit soort boxen nu op als ik besluit om ze weg te doen? Want naar ik begrepen heb schijnen ze aardig schaars te zijn


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

@patrickdj wrote:

wat leveren dit soort boxen nu op als ik besluit om ze weg te doen? Want naar ik begrepen heb schijnen ze aardig schaars te zijn

De laatste maanden is er "helaas" niet zo'n run op MFB-boxen. Ideaal dus om ze te kopen, maar niet om ze te verkopen. Dus mocht je ze nu verkopen, dan is de kans er dat je er niet het maximale voor vangt. Al ben ik ze de afgelopen 2/3 jaar nog nooit ergens tegengekomen, dus kan goed zijn dat het storm zou lopen bij een verkoop. Maar ik schat de waarde (gezien de MFB545) zeker op zo'n € 1000,- Γ  € 1250,-. Ervan uitgaande dat de boxen in een zeer goede staat verkerende zijn!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@patrickdj)
New Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 2
 

@A.G.W. Wijers wrote:

@patrickdj wrote:

wat leveren dit soort boxen nu op als ik besluit om ze weg te doen? Want naar ik begrepen heb schijnen ze aardig schaars te zijn

De laatste maanden is er "helaas" niet zo'n run op MFB-boxen. Ideaal dus om ze te kopen, maar niet om ze te verkopen. Dus mocht je ze nu verkopen, dan is de kans er dat je er niet het maximale voor vangt. Al ben ik ze de afgelopen 2/3 jaar nog nooit ergens tegengekomen, dus kan goed zijn dat het storm zou lopen bij een verkoop. Maar ik schat de waarde (gezien de MFB545) zeker op zo'n € 1000,- Γ  € 1250,-. Ervan uitgaande dat de boxen in een zeer goede staat verkerende zijn!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers

wow, ze zijn dus behoorlijk schaars begrijp ik al, ik heb zelfs de originele folder en de handleiding met schema erin nog liggen, zal em wel eens opzoeken, zal ik even wat gegevens inscannen.

wellicht leuk voor de geinteresseerden


   
BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 440
 

deze stonden destijds op de site:

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers


   
BeantwoordenCiteren
(@w-franke)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 11
 

hi guys,

i've bought two Jamo MFB-300.
They sound great but I need the schematics.
In the near future,I will sell my four Restek Optima MFBs

Hi mensen,

Ik heb kocht twee Jamo MFB-300.
Ze klinken geweldig maar ik moet het schema.
In de nabije toekomst, zal ik verkoop mijn vier Restek Optima MFBs

So long

Wolfgang


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: