philips fa890
 
Meldingen
Alles wissen

philips fa890

22 Berichten
8 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,397 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Waarom vind je de 860 beter dan de 960, die zijn toch zowat identiek, alleen de 960 zit wrs een voeding in emt een wat hogere spanning.


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
Topic starter  

860 beter als 890, ?

is daa zoo?

groet chris


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

inderdaad da is zoo dat kan niet genoeg herhaald worden want er zijn altijd weer lieden die da niet weten.... Maar je moet er natuurlijk wel aan kunnen komen, dat zou nog wel eens lastig kunnen zijn.

Maar de 890 is ook wel leuk hoor daar niet van. Maar is een mindere klasse, zowel gehoormatig als constructie technisch. Als je niet al te pietjeprecies bent is de 890 prima.

De 860 vind ik dus aangenamer dan de 960 op basis van 1 enkele luistertest waarbij ik de 960 had ingezet ipv de 860. Dat zou ik nog wel eens kunnen herhalen maar daar ik geen zin in ik vind het wel goed zo. Ik gebruik overigens de Philips FB860 luidsprekers. Die combinatie is erg indrukwekkend en dan met name bij lagere volumes, dan komt e.e.a. al compleet los. De 960 heb ik in gebruik bij de PC over zelfbouwmonitoren en dat klinkt trouwens ook uitstekend.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Sja.. je moet je wel realiseren dat het allemaal geen nieuwe apparaten meer zijn, en dat je daarom weleens op het verkeerde been kan worden gezet. Stel: je heb een 860 op de kop getikt van een oud vrouwtje, nooit mee gereden,al de tijd in de garage gestaan, en een 960 van een fervente luisteraar, wel netjes dus apparaat oogt nieuw maar is vele malen warm geweest en zo.

Ik vermoed dat je em wel hebt intussen πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@ Chris:

Hoi,

Als je een "NIEUWSTAAT" FA890 wilt inclusief originele handleiding, RC-kabeltjes (die oranje) en zelfs de doos dan kun je die van mij kopen. Het ding heeft echt maar een jaar in mijn setje gestaan daar ik destijds ben overgestapt op de DSS-en (900 serie). En NEE hij is niet van een oud vrouwtje geweest! Ik heb zelfs de originele aankoopbon nog. Er hoeven geen relais, elco's of wat dan ook in. Maar zoals gezegd, hij heeft een kleine storing die ik repareren moet alleen krijg ik er de tijd niet voor. Ik heb veel te veel werk. De AB heb ik helaas niet meer, die is tijdens een verhuizing kwijtgeraakt.

P.S.: ik verkoop geen troep en ook geen defecte apparaten dus eerst wordt-ie nagekeken en dan mag-ie weg... Oh ja, ik heb er wel nieuwe lampjes ingezet voor de zekerheid dus die kunnen ook weer ff mee!

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 266
Topic starter  

hoi movieman, als ik ooit wat geld over heb ben ik zo te izen bij jou aan het juiste adres,

de fa 890 waar ik aan kon komen zit vor met krassen blijkt,
dat is jammer maar helaas die hoef ik dus niet


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Je hebt een PM...

Geloof me Chris, ik bedonder geen mensen en als ik zeg dat-ie in NIEUWSTAAT is dan is-ie dat ook. Geen vlekje, geen krasje, niks! Er zit wel een extra gaatje (4mm) aan de achterkant omdat ik er ooit een 10 Ampère vermogensrelais in heb gehad maar voor de rest... Juist ja.

P.S.: vraag maar eens aan Cyberjan, die heeft mijn apparatuur gezien...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: