Philips FT980
 
Meldingen
Alles wissen

Philips FT980

12 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
581 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Wilt er nog iemand een prachtige FT980 tuner? Geheel werkend uiteraard zonder mankementen, ook groene verlichting okidoki, 75 euro.
Eerste eigenaar.


   
Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

hmm verleidelijk..boekje ook erbij? en kom je naar de meeting?
dan wil ik 'm wel


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik zie dat ie het op MP al een stuk beter doet dan โ‚ฌ75,- , dat moet je maar niet laten lopen ๐Ÿ˜›

ik trek m'n belangstelling hierbij dan maar terug.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Haha ja moeten ze wel terugreageren op de mails.

Ja ik heb het boekje dacht ik ook nog. Ik heb nu een nad-SET (2X c370 eindbakken en c160 v.v. en cd542) en daar staat de tuner niet mooi meer bij

Ik heb zelf geen vervoer en woon nogal uit de buurt om langs te komen, ben echt een fietser binnen het dorp en schuw de bussen haha. ๐Ÿ˜ฎ


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ik heb zelf de FT930, passend bij de DSC950. Ik luister meestal via satelliet trouwens dus de tuner staat zelden of nooit aan. Zou deze tuner onderdoen aan de FT980? Ik denk het niet. Misschien wat betreft de degelijk afwerking wel...

Dat blauw-groene lampje is wel heel erg verleidelijk... ๐Ÿ˜ˆ

Mijn DSC950 is pas gerepareerd (schakel-ICeetje defect) en de DSS-en zijn opgeknapt. Ik kan dus weer 10 jaar verder... Het blijft toch een heel mooi en apart geluid wat die DSS-en produceren. Ik ben in ieder geval zeer tevreden.

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

De FT930 heb ik ook, en vind het een hele goede tuner, vooral qua geluid.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Wat fijn om te horen dat je tevreden bent. Ik heb er zelf een 14-elements harkantenne op aangesloten gehad, alhoewel die de laatste storm niet overleefd heeft LOL. Eens kijken voor een 9-elements Hirschmann of zo!

Ik denk dat de 980 wat betreft het analoge elektronica gedeelte beter is voor FM-ontvangst. De 930 is zo "digitaal" van binnen. Moesten we maar eens uitproberen op de komende meeting... Helaas kan ik niet komen, wat ik uitermate betreur! Ik zou wel graag willen. ๐Ÿ˜ฅ

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Moet je eens proberen die antenne verticaal gepolariseerd op te stellen ๐Ÿ˜‰

(op een hardhouten stok)

De meeste lokale zenders etc zitten verticaal. En de IF op narrow natuurlijk.

Wat zou er aan de 930 digitaler moeten zijn?? Misschien zit er een hybride als frontend in maar dat weet ik niet, nooit opengehad. Het signaalpad vanaf antenne tot LF moet analoog zijn, dat kan niet anders.

Kan zijn dat de 980 nog met een FM discriminator IC werkt en de 930 met een PLL. Op zich is een PLL een prima FM detector.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Het zal wel... ๐Ÿ˜›

Ik had een richtantenne met rotor. Werkt prima. Alleen de buren vonden de ratelende motor niet zo fijn. ๐Ÿ˜ˆ
Voor de schotel heb ik een stille H2H-mount rotor. Die hoor je nauwelijks, zal wel hydraulisch zijn...

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

De FT980 is toch bij mij komen wonen ๐Ÿ˜€ Ralphies bedankt! weer een stukje van de 800-serie puzzel gevonden :mrgreen:

Erg leuk dat RDS 8)

โ— valt me nu pas op dat de FT980 geen groene verlichting rechts heeft zoals de FT880


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Remi wrote:

De FT980 is toch bij mij komen wonen ๐Ÿ˜€ Ralphies bedankt! weer een stukje van de 800-serie puzzel gevonden :mrgreen:

Erg leuk dat RDS 8)

โ— valt me nu pas op dat de FT980 geen groene verlichting rechts heeft zoals de FT880

Klopt en nu we het er toch over hebben. ook de casette870, de wisselaar 875 en evenmin de dubel cass 880. en de 850 cd.

wat mij ook opvalt dat de 875 CDD882 bruine (nee niet verkleurd watn het type nummer etc is wel wit) philips logo rechts heeft en overige belettering. bruin. Kleur van de 600 serie. Mijnsinziens zie je daar de overgang. langzaam 800 serie afbouwen en de uitfasering bij flips al qua kleurcode aanpassen aan de 600 serie.

Of heb ik het weer mis?


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Ja graag gedaan en het was gezellig, effe de Flips knowhow uitgewisseld ๐Ÿ˜†

Ja hij is goed terecht gekomen!


   
BeantwoordenCiteren
Deel: