Te koop ACR RP250
 
Meldingen
Alles wissen

Te koop ACR RP250

35 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,712 Bekeken
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Te koop wegens overgang naar aktief luidsprekersysteem DS930 SE.

Mijn 3 jaar terug geüpdate ACR RP 250 MKII Isostatic’s, afm. (BxHxD) 32x129x35 cm. 4 Ohm 200 Watt en 46 kilo’s schoon aan de haak. Het hoog en midden van deze boxen door de overbekende en beroemde Fostex magnetostaten!!
De schuimrubber conusranden van de woofers (18 en 25 cm) zijn vervangen door speciale types van natuurrubber die heel veel langer meegaan dan die schuimrubber dingen... De Thiele en Small parameters van de speakers zijn wel gelijk gebleven!!! Vervanging en metingen gedaan door Speakerland in Oss. Kosten van dit alleen al 400 Euro. Rekening ter inzage.
Verders zijn de filters , de bedrading en de demping onderhanden genomen. De spoelen in het laag zijn nu met veel dikkere draad. (betere controle in het laag) De midden spoel is nu een Tritec type. De condensatoren in het midden zijn nu Audyn caps, die in het hoog van tinfolie. De bedrading is vervangen door Black & White LS1002. Alle demping is nu Pritex + BAF wadding, achter de midden magnetostaat zit nu Dr Bailey's Long Hair wool. Al met al weer een kleine 400 Euro aan materiaal kosten.
Te beluisteren, aanbevolen, op Nad 3400 met Black@white LS1102 LS kabel. (ook die zijn te koop) CD speler Nad 521 BEE met Tentclock als input. (niet te koop)
Vraagprijs per paar 800 Euro’s .


   
Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

ACR = Fostex toch? Goed spul...


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Op verzoek van Piet een foto bij de advertentie geplaatst.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Zoiets is leuk om de buren te pesten... 😈

Ik krijg al klachtenbrieven als ik de elektrische tandenborstel gebruik na 22.00u dus waar hebben we het over... Het moest er nog bij komen dat die achterlijke wouten mijn hygiëne artikelen in beslag kwamen nemen. Over gestoord gesproken... Sommige mensen hebben echt niks beters te doen. Ik heb al 3 jaar een ander rekeningnummer en nog steeds staat het oude op de acceptgiro van de verhuurder. Domme Limbo's zullen we maar zeggen. De reputatie wordt wel hoog gehouden en dat is toch ook iets waard, nietwaar.

Zo en nu on topic: hoeveel DSS930SE heb je weten te bemachtigen? Ik moet ook nog zo'n setje hebben maar de vraagprijzen zijn nogal aan de hoge kant of je moet een compleet systeem kopen waar ik geen geld voor heb. Maar ja... Misschien gebeurt er ooit een wonder...

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Hallo M0vieman,
gelukkig is mijn huis redelijk goed geisoleerd, ik kan op een lekker 😀 volume draaien. Maar deze dingen spelen zo zuiver dat je ook weinig last hebt van bassen of zo die door het huis dreunen. 8)

Ik heb een paar aanbiedingen maar zoals je al zegt ze weten wel de prijs.
1000 Euros vragen ze zo voor een setje SE's 😥 . Misschien marktplaats ook maar eens proberen? Daar staan nu wel een paar gewone te koop. Misschien dan toch maar gaan voor gewoon 930 en dan 4x?? Tja wat is wijheid.......... 🙄


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ik ben best bereid om wat geld te investeren voor goed spul maar ja, als je 4 defecte DCC-recorders, een kapotte CD951 en een compleet verwoest FC950 en een equalizer waarvan het display gaar is op MP gekocht hebt dan weet je wel hoe ik over MP denk hè... Potverdorie heel veel geld uitgegeven en ik heb nu een rammel troep hierzo staan. En ja uiteraard was het allemaal in perfecte staat. Nederland is het paradijs voor oplichters en kartelvorming dus waar hebben we het over...

Ik heb 2 DSS930SE en 2 DSS930. Allemaal nieuw gekocht en zelf compleet gereviseerd enige tijd geleden. In principe heb ik alles wat mijn hartje begeert dus die 2 extra SE's die komen wel een keertje... De SE's klinken beter dus gewone 930-ers ga ik niet meer kopen. Mensen vergeten vaak dat elektronica slijtage vertoont na 10 tot 15 jaar intensief gebruik en ja het één en ander zul je moeten repareren. Ik vind het derhalve een beetje foute boel dat men zich nog dergelijk hoge bedragen durft te vragen voor spul dat in principe economisch volledig afgeschreven is. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. Echte liefhebbers (zoals jij o.a.) zorgen er wel voor dat apparatuur technisch en optisch perfect in orde is en blijft... Het is alleen jammer dat sommige mensen dat niet weten te waarderen en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Voor € 250,- koop je tegenwoordig een compleet home cinema systeem en de LCD-TV krijg je er bij wijze van spreken gratis bij... Ja, zo gaat dat hè.

Ik ga me volgend jaar een plasma van Philips kopen dus ik mag niet meer te veel centen uitgeven... Alhoewel, eerst eens kijken hoe lang mijn oude vertrouwde "kast" van 80Kg het nog doet... 😀

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Woooooow... die ribbon middentoners... dat klinkt wel denk ik.

Weet je zeker dat je zoiets wegdoet?

Ik heb zoiets eens gehoord, maar dan van Quadral.. (niet met 2 woofers zoals de jouwe). Wel met ribbon voor hoog en midden.. dat is toch wel mooi hoor.


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Hallo M0vieman,
gelukkig zijn mijn ervaringen met MP tot nu toe wel aardig positief.
Goeie handel kunnen doen, zonder miskopen, ook zelf leuk spullen verkocht. Ik hoef bij verkoop niet de hoofdprijs en bied geen rotzooi aan, dat scheelt natuurlijk ook.
Wat ik daar wel geleerd heb, ga nooit in zee met @Hotmail figuren. Dat zijn heel vaak de "duistere" figuren.
Ik denk dat wij een uitstervend ras zijn M0vieman, wij zijn nog niet opgevoed met marktwerking en jobhoppen in het vaandel. Dat is nu wel heel anders, vandaar die woekerprijzen voor sommige dingen.

Zag op MP nu een advertentie van iemand, capri henk uit Zoetermeer, die bied er eventueel 4 aan. Eens gaan luisteren wat zijn prijs is.

Tja ik heb de tijd dus laat me niet gek maken. Heb nog geen enkele DSS maar dat gaat dus wel veranderen. Kennisje heeft er wel en ook nog een paartje van die dingen die Marantz nog heel even heeft gehad toen Philips met de DSS'n is gestopt. Klinkt niet helemaal zoals mijn RP's maar komt toch wel heel dicht bij. Voordeel is wel dat die DSS'n wat kleiner zijn. 😆

Quadral heeft die ook midden ribbons gehad??? In het hoog wel want die heb ik ook wel een paartje gehad een paar jaar voor deze ACR's. Ik vond het hoog wel mooi maar dat basgeweld............ Van armoede de basreflexpijpen dicht moeten stoppen anders wel ruzie met de buren gehad.
Tja waarom doe je iets weg wat toch mooi en goed klinkt. Iemand anders blij maken? Toe aan iets nieuws? Een beetje van bijde in mijn geval. Voor de echte liefhebber is er toch niets mooiers als een paartje van die ACR dingen of DSS of ..... enz.
Voor deze prijs en kwaliteit zul je weinig tegenkomen, op ebay Duitsland bieden ze soms de originele RP200, kleiner broertje, aan en die gaan weg tussen 600-800 Euros. Ze lijken wel gek......... Maar het is maar wat de gek er voor over heeft. Weinig aanbod veel vraag, weer die marktwerking en dan dus de hoofdprijs. Die hoef ik dus niet, ik weet wat ik voor deze jongens heb betaald, wat het mij gekost heeft om ze in deze staat te krijgen en dan schrijf je ook nog eens wat af en dan blijft dus die 800 Euro voor dit paartje over......
Groet,
Piet


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@ piet2401: Ik zal waarschijnlijk nooit meer een nieuw audiosetje kopen. De 900 serie van Philips is gemaakt voor het leven. Afgezien van wat slijtage van de displays, elco's en zo kan er niet veel mis gaan. Die kwaliteit krijg je tegenwoordig niet meer en dat is een feit. En wat de massa doet, ze hollen maar achter mekaar aan en ik lach ze uit... Bedrijven zoals de MediaMarkt moeten het van de domheid van mensen hebben. Als de consument slimmer was zouden dat soort boevenfirma's helemaal niet kunnen bestaan. Maar ja dat is mijn persoonlijke mening.

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

M0vieman,
ik werk al meer dan 27 jaar bij de bekende firma, medische tak, heb ook daar de kwaliteit ten favore van de prijs achteruit zien gaan. Kan ook niet anders prijzen dalen en wij knijpen onze toeleveranciers nog meer uit. Dus moet er iets met kwaliteit gebeuren, kwaliteit kost nu eenmaal meer. Goeie service ook, daar gooien we het nu maar op. Maar het is veel beter om dan maar een paar dubbeltjes meer te vragen en kwaliteit te leveren dan als maar crash acties te moeten ondernemen om problemen op te lossen.
Maar ja dat krijg je met steeds meer managers ipv engineers.

Ik heb ondertussen mijn eerste aankoop in de 900 serie gedaan. 😀
Een DSC950 gekocht om straks de DSS'n aan te kunnen sturen. Ook iemand die niet de hoofdprijs wilde, ze zijn er dus nog wel. Helaas wilde hij zijn DSS'n niet van de hand doen. Cd speler ging bij hem nu rechtsreeks op de DSS'n. Een goedkoop surround setje voor de rest....... 🙄
Het begin is gemaakt.
Groet,
Piet


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Gewone DSS-en kan ik je wel regelen. Een stuk of 4 moet wel lukken denk ik zo... Het fineer is niet meer al te fraai maar technisch zijn ze 200% daarvoor durf ik mijn handen in het vuur te steken. Ik heb ze namelijk zelf onder handen gehad hehehe. 😈

Stuur Cyberjan maar een PM die heeft de hele kelder vol staan met het spul. Goedkoop zullen ze denk ik niet zijn want de revisie was grondig en dus ook behoorlijk prijzig.

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Hallo M0vieman,
zal het in gedachten houden.
Ben nu bezig met die persoon uit Zoetermeer, mocht daar niets uikomen gaat er een PM naar Cyberjan.
Bedankt 😀
Groet,
Piet


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Zoetermeer is nog niets.
Maar vanuit Tiel is er iemand die een paartje SE's met stands aan wil bieden.
Dat gaat interresant worden....... 🙂 🙂
Nu nog eens worden over de prijs.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Tiel.. John toevallig? 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Hallo Zapper,
ja helemaal goed John uit Tiel.
Piet 8)


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 3
Deel: