Te koop ACR RP250
 
Meldingen
Alles wissen

Te koop ACR RP250

35 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,672 Bekeken
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

aha die ...... meestal de hoofdprijs


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hm... Er lijkt opeens wel een SE-virus uit te zijn gebroken... 😯

Heel erg jammer vind ik dat want nu ben ik mijn exclusieve en unieke status kwijt op het MFB-forum. 😥

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

kijk philips is vooral goed in veeeeel produceren tegen een constante kwaliteit

dus.... er is zoveeeeeel gemaakt .....


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Tja wat is de hoofdprijs.
Wat mag volgens jullie dan een setje SE's + Stands doen? 😕


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Ik heb eens ooit iemand € 400,- voor een setje SE's geboden maar dat vond-ie te weinig. Mijn verzekeringsmaatschappij zou me nog € 25,- uitkeren in geval van diefstal, brand of iets dergelijks, wat we natuurlijk nooit mogen hopen! Economisch zijn die dingen afgeschreven. De liefhebber bepaalt de prijs, oftewel hier geldt wat een gek ervoor geeft. Versleten zijn die dingen allemaal na zoveel tijd hoe je het ook wendt of keert... Voor een volledig gereviseerde en in optische nieuwstaat verkerende speaker mag de prijs uiteraard iets hoger liggen... Die van mij doe ik in ieder geval nooit weg omdat ik weet wat ze me nieuw gekost hebben. De meeste DSS-en die ik hier gehad hebben waren allemaal beschadigd: slecht fineer, deuken, krassen, enz enz enz... Zo ga ik NIET om met mijn spullen omdat ze simpelweg veel te veel waarde voor me hebben.

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Tja voor 400 euro heb ik die van John uit Tiel niet.
Dan moet er nog wel iets bij. 😕
Maar zoals je zegt het is maar net wat het je waard is en de gek er voor geeft. Zag zojuist op Ebay Duitsland ook een setje DSS930 SE te koop.
Met nog 5 dagen te gaan is de prijs daar al 328 Euro.
Zou me niet verwonderen als die richting de 1000,- Euro zullen gaan.
Dat betaal ik gelukkig niet bij John hoor. 🙂
Ga als het even kan wel even bij hem kijken dit weekend, heb het wel heel erg druk maar misschien toch even eruit en eens gaan luisteren.
Hoop dat ik wat vrije tijd ga vinden anders schuift het weer een weekend op. 👿 Hoop toch voor Kerst de hele boel voor elkaar te hebben.
Met mijn ACR'n gaat het ook niet hard. ze bieden wel maar krijg het idee dat ze alleen maar uit zijn op de losse magnetostaten. Misschien ook maar gewoon uit elkaar halen en op Ebay Duitsland aanbieden.
Daar gaan die dingen zo maar voor 400-500 Euro voor de vier samen in de aanbieding.......... 😀
Maar ja ik vind dat weer zonde, ze slopen, zou ze veel liever aan een liefhebber zo verkopen zoals ze zijn............ 😳


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

John is wel een techneut die ze nakijkt, en ik vermoed dat je ook wel bij em terecht kan als er wat mee is. Dat is ook wat waard.
Natuurlijk doet iemand die zelf tijd in speakers steekt ze niet weg tegen de prijs van een box die net van zolder komt rollen. Ik denk dat leendert daar wat mee in de war is.
Ik vond em eerst ook wel duur, maar als er tijd in gestopt is om iets na te kijken, af te regelen en evt te repareren mag daar best wat tegenover staan.

Tuurlijk is het leuker om een setje voor 50 euro te bemachtigen en zelf de soldeerbout te pakken en dergelijke, maar lang niet iedereen kan/wil dat.
Er is ook een groep mensen die uit nostalgie boxen kopen, en willen dat ze 100% in orde zijn. En die mensen hebben daar soms best geld voor over. Dat is de klandizie van John. Ieder het zijne... 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Hallo Zapper,
daar kan ik me helemaalin vin 😉 den


   
BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 285
 

hoi , helemaal mee eens hoor , kwaliteit mag best geld kosten , mijn eerste set dss was ook 400 euro, wel compleet overigens , inclusief cd ft dss dsc etc boekjes kabels , dat was 8 jaar geleden en ze draaien nog steeds goed.
tegenwoordig luister ik meer passief op gepast volume vooral in het laag maar dan dus imf transmissielijnen type tls 80
die kwamen wel van zolder rollen ( ehhhh 50 kg stuk ) en waren heeeeeel goedkoop , soort van kratje bier prijs
ik ga ook voor kwaliteit en ik kijk alles na wat bij mij de deur uitgaat.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@ piet2401: € 1.000,- is inderdaad een goede prijs voor 2 SE's met dien verstande dat ze zowel optisch als ook technisch 100% moeten zijn. Onder het genoemde bedrag zullen die van mij in ieder geval nooit weg gaan. Al het werk en de tijd die ik erin geïnvesteerd heb zijn onbetaalbaar. Niemand zal een dergelijke prijs betalen en derhalve blijven ze mooi hier! Lees: ze liggen met zware kettingen en chemische ankers vast in de betonnen muur. 😀

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Hallo m0vieman,
nou ik moet nog gaan kijken en misschien kan er nog iets af??
Maar de vraagprijs van John was 1000 euro compleet met stands en DSC950. Een DSC heb ik al dus die hoef ik niet te betalen. Kun je wel ongeveer uitrekenen wat ik kwijt ga zijn. 😉 .
Ze zijn nog origineel alleen de relais zijn een keer schoongemaakt. Mijn enigste probleem gaat zijn ➡ tijd te vinden om naar Tiel af te reizen komend weekend. Maar weet zeker dat het als het dit komend weekend niet gaat lukken het volgend weekend zekers de DSS'n naar mij thuis zullen verhuizen. 😀 😀


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi, inclusief de DSC en ook nog de originele PHILIPS stands dat is zeer zeker geen verkeerde prijs. Ik geloof dat alleen al de standaards destijds iets van FL 300,- per stuk kostten doe daar de SE's en de DSC nog bij en dan zit je gauw aan FL 7.500,-. Maar ja het spul is wel 15 jaar oud...

Ik weet dat iemand laatst 2 gewone, 2 SE's, een DSC en nog 2 apparaten voor € 1.000,- gekocht heeft dus misschien kun je inderdaad nog iets met de prijs doen...

De relais kun je (eventueel) redelijk makkelijk zelf vervangen en het testen is ook geen probleem, dat is een kwestie van de luidsprekerstekkertjes loshalen (in de box) en de Ohmse weerstand van de contacten even meten als je de speaker inschakelt.

Succes! 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 482
 

@piet2401 wrote:

Hallo M0vieman,
gelukkig zijn mijn ervaringen met MP tot nu toe wel aardig positief.
Goeie handel kunnen doen, zonder miskopen, ook zelf leuk spullen verkocht. Ik hoef bij verkoop niet de hoofdprijs en bied geen rotzooi aan, dat scheelt natuurlijk ook.
Wat ik daar wel geleerd heb, ga nooit in zee met @Hotmail figuren. Dat zijn heel vaak de "duistere" figuren.
Ik denk dat wij een uitstervend ras zijn M0vieman, wij zijn nog niet opgevoed met marktwerking en jobhoppen in het vaandel. Dat is nu wel heel anders, vandaar die woekerprijzen voor sommige dingen.

Zag op MP nu een advertentie van iemand, capri henk uit Zoetermeer, die bied er eventueel 4 aan. Eens gaan luisteren wat zijn prijs is.

Tja ik heb de tijd dus laat me niet gek maken. Heb nog geen enkele DSS maar dat gaat dus wel veranderen. Kennisje heeft er wel en ook nog een paartje van die dingen die Marantz nog heel even heeft gehad toen Philips met de DSS'n is gestopt. Klinkt niet helemaal zoals mijn RP's maar komt toch wel heel dicht bij. Voordeel is wel dat die DSS'n wat kleiner zijn. 😆

Quadral heeft die ook midden ribbons gehad??? In het hoog wel want die heb ik ook wel een paartje gehad een paar jaar voor deze ACR's. Ik vond het hoog wel mooi maar dat basgeweld............ Van armoede de basreflexpijpen dicht moeten stoppen anders wel ruzie met de buren gehad.
Tja waarom doe je iets weg wat toch mooi en goed klinkt. Iemand anders blij maken? Toe aan iets nieuws? Een beetje van bijde in mijn geval. Voor de echte liefhebber is er toch niets mooiers als een paartje van die ACR dingen of DSS of ..... enz.
Voor deze prijs en kwaliteit zul je weinig tegenkomen, op ebay Duitsland bieden ze soms de originele RP200, kleiner broertje, aan en die gaan weg tussen 600-800 Euros. Ze lijken wel gek......... Maar het is maar wat de gek er voor over heeft. Weinig aanbod veel vraag, weer die marktwerking en dan dus de hoofdprijs. Die hoef ik dus niet, ik weet wat ik voor deze jongens heb betaald, wat het mij gekost heeft om ze in deze staat te krijgen en dan schrijf je ook nog eens wat af en dan blijft dus die 800 Euro voor dit paartje over......
Groet,
Piet

hallo Piet 2401...
ik wil niemand iets opdringen.....
heb "een paar " dss 930, heeft movieman voor mij "nagekeken" dat heet : alles, ja alles wat in de komende 15 jaar eventueel kapot kan gaan, heeft ie vernieuwd, en die zou ik dus wel verkopen( hij heeft voor mij nog een 2de paar geheel vernieuwd) en omdat ik een paar 930 SE nu heb( die moet ie als ie tijd heeft "even nakijken") en daarom schrijf ik je dat, interesse?
PM of vraag movieman


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Moeten? 😯

Weet je wat ik moet... Juist ja! 😀

Groetjes. 😉


   
BeantwoordenCiteren
(@piet2401)
Estimable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 192
Topic starter  

Ondertussen ge-pm'd met Cyberjan.
Schijnt het weekend te zijn van de "andere" klussen, Cyber aan het verhuizen en ikke nieuwe keuken klaar maken. 🙄
Hoop maar dat al die mooie DSS'n van hem de verhuis hebben overleefd.........
Dus nu even geen tijd voor de hobby, maar gaat allemaal wel goed komen. 😳
Heeft beloofd me vanavond nog een aanbodje te doen 😀 😯


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: