Meldingen
Alles wissen

DSS940 toch (M)FB?

118 Berichten
23 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
5,035 Bekeken
 bart
(@bart)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 154
 

Tja, het kan verkeren hé! πŸ™‚

Of zeg nooit: nooit πŸ˜‰

De DSS-verslagen (940 + 930 pré-serie)
heb ik je ondertussen gemaild.
Indien gewenst, kan ik je ook een kleurenkopie
laten toekomen via de post. U vraagt, wij draaien.
'n DSS-930-service-doc heb ik -helaas- niet.

Hoe is het gekomen tot mijn 'bekering'? πŸ™‚

Eind vorig jaar besloot ik brochures alsook testverslagen te gaan verzamelen van de betere en duurdere Philips-HiFi. MFB's, top-CDs-spelers, amps, tuners.. Vanalles stond op het lijstje: MFB, HiFiLab, SlimLine *80, 900-reeks, enz...

In die hoedanigheid kwam ik ook in het bezit van de DSS940-test. Niets dan lof. Mijn interesse was gewekt. Toevallig kwam ik ook in gesprek met een Luxemburgse MFB- en DSS-bezitter en die raadde mij zonder twijfelen z'n lievelingsspeaker aan: de 940. Door mijn nieuwe appartement en toekomstig vaderschap leek mij opnieuw iets qua 541-formaat ideaal.

En dus begon ik te zoeken. Jij kent de marktsituatie ook wel; en het duurde dus maanden vooraleer d'er een DSS opdook. Op Ebay. Tesamen met een complete 900-reeks. Na de winnaar te zijn in het 'veilingsgevecht', ikke begin maart naar Duitsland. Na een uurtje testluisteren, was ik verkocht en de DSS ook. πŸ™‚

Dan -in april- kwamen er diverse DSS-aanbiedingen via Marktplaats en Ebay. Maar ik was al gesteld. En jij nu ook. πŸ™‚

Groeten, Bart


   
BeantwoordenCiteren
 bart
(@bart)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 154
 

Hai Thomas,

dank voor je reactie. Over die 'retrosfeer':
misschien is het wel leuk om te weten,
dat m'n 541's momenteel broederlijk naast de DSS'jes staan.
Na 15 jaar trouwe dienst verdienen ze die plaats wel. πŸ™‚

En was het boekie leuk?

Grrroeten! Bart

PS Mijn vader is nog steeds TV-kanalen aan 't sorteren. πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

Bart

aha nou helemaal naar Duitsland gereden, ik hoop dat het niet helemaal in Berlijn was?

groeten

Martin


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Bart,

[offtopic]

Ben blij te vernemen dat je vader in zijn nopjes is en de kaart dus werkt! Nog bedankt voor het PH85/86 boekje.... plastic fantastic maar erg leuk πŸ™‚ Hoe is het met Elena's tension? Anders misschien de ruststroom maar eens wat opschroeven? ; )Sterkte ermee! 'k Heb al een leuk cadeau voor de kleine in gedachte (6)

[/offtopic]

Groeten!

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@joost)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 79
 

Die Bart joh! Helemaal verliefd op zijn DSS speakers. Het blijft toch appelen met peren vergelijken Bart! Ten eerste zijn er inderdaad mensen (waaronder ik) die niet zo tevreden waren over de 587 maar dat komt omdat 9 van de 10 mfb 587 een revisie moet hebben. Dat hadden die 587 speakers van mij niet maar sinds ik meerdere paartjes 587 heb en ze helemaal technisch tiptop zijn vind ik het persoonlijk een heerlijk speakertje. Dan hebben we ook nog die lulverhalen over de mfb
(voor)versterkers die niet zo goed zijn als Pioneer en andere merken. Ik moet toch zeggen dat zo'n 209 voorversterker heel goed klinkt en na zoveel jaar nog prima werkt. En je kunt een mfb speaker absoluut niet met een dss speaker vergelijken. Alleen al kwa prijs niet. 1 mfb 587 mocht in 1981 voor fl 950,- van eigenaar verwisselen. 1 dss 940 was VELE MALEN DUURDER! Appelen met peren vergelijken. En ik heb van Dhr. Gouw begrepen dat ze om heel andere redenen zijn gestopt met MFB! En die verhalen over die bassen kloppen helemaal niet. Een mfb speaker heeft gewoon een veel mooiere bas als een dss speaker. Dat vind ik! Iedere eigenaar die ik heb gesproken over een dss speaker geeft dat toe! Technisch is zo'n dss 930 misschien een hoogstandje maar kwa geluid valt het bitter tegen (dan hebben we het over de prijs nog niet gehad!) Ga eens een een thuisbioscoop maken met mfb speakers of met dss speakers! Volgens mij kan dat nog niet eens met dss speakers. Dus laten we nu eerst maar eens zorgen dat als we gaan vergelijken alles technisch tip en top is en dan gaan we verder praten.

Jan


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

waarom is men gestopt met MFB dan? Kun je wat concreter zijn als je bepaalde feiten op tafel legt alstublieft.

Je bent ons ook nog de verkoopaantallen schuldig van DSS en MFB.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Volgens Piet is er door zijn pensionering en onenigheid (kosten?)binnen de Philips MFB afdeling het project min of meer doodgebloed. Echt zonde.

De verkoop aantallen werden volgens mij van mfb ook genoemd op de diemen bijeenkomst, iemand zou even de tape terug moeten luisteren.

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@joost)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 79
 

Andre heeft helemaal gelijk. En meneer basemaster, kun je zelf niet bedenken dat de productie aantallen van MFB vele malen groter zijn dan die van de DSS. Ik heb op mijn MFB speakers (587) al aantallen gevonden van 11.000. Minimaal 80.000 stuks mfb 541. En hoeveel stuks DSS 930 en 940? In ieder geval weinig. Mijn vader heeft die dingen als vertegenwoordiger nog verkocht en ze waren aan de straatstenen niet te slijten. Toen ze in de opruiming gingen werd het aantrekkelijker om ze te verkopen/kopen.


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

tuurlijk kan ik dat zelf bedenken maar ik vroeg jou om de precieze verkoopaantallen, en de reden dat men met MFB is gestopt. Je beweerde daar het fijne van te weten.

Het kan zijn dat ik vanavond niet reageer in het forum, mogelijk zit ik in mijn MFB Homecinema. Daar ben ik wel aan toe na al deze discussies. Even lekker de MFB bas voelen. Ik denk dat ik Roger Waters' "In the Flesh" weer eens opzet.


   
BeantwoordenCiteren
 bart
(@bart)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 154
 

Joost, innige deelneming, jongen.
Ik heb nog nooit iemand zoveel tegenstellingen
horen vertellen op deze forumpagina's als jij...

"BRAMMEN VAN SPEAKERS" OF "BAGGERSPEAKERS"...?

Sorry, maar spaar me aub met je pretentie om plotseling moraalridder te willen spelen ten voordele van de MFB-luidsprekers. Als er IEMAND alhier menig MFB heeft gekraakt, dan ben jij dat wel. 567, 545, 9638, 587, MFB zonder kattenoogtweeter enz..., ze komen allen voor op jouw baggerlijstje. Elkeen kan dat bevestigen. Let op, want vroeg of laat is er geen enkel MFB-type dat je niet door de mangel hebt gehaald.

VERKOOPSAANTALLEN...

Het is heus niet nodig om de lagere productieaantallen van een DSS 940 te moeten rechtvaardigen. Als verkoopsaantallen de kwaliteit bepalen van een luidspreker,
dan maakt Bose plotseling wel zeer goede speakers.

Is een 587 zoveel beter dan een 544? Beter: ja, maar dubbel zo goed? Toch verkoopt zo'n 587 zich meestal voor het tweevoudige van die 544. Waarom? Veel lagere productieaantallen. Kijk maar eens naar aanbod (en vraag) op Marktplaats. Trouwens, volgens jouw "productieaantallen-theorie" is een 541 of 544 dan toch een veel betere speaker dan een 587, nietwaar? πŸ™‚

ALLES TECHNISCH TIP-TOP...

Hallo... praat ik tegen de muren hier?!? Zoals reeds duidelijk gezegd; mijn 587's waren NIEUW en werden gestuurd door een 572. Ik ben dus wel degelijk in staat om een eerlijk vergelijk te bepalen. Jij niet. Je hebt geen DSS 940 en hebt hem ook nooit gehoord, dat is wel duidelijk. En dus nogmaals: ik heb een 9-4-0 !!! Negen-VEERTIG. Dus geen bass-armere 930. Beide speakers niet (opzettelijk) over dezelfde kam scheren aub. DANK!

MET DE WIND DRAAIEN...

Kijk Joost, het is niet dat ik je mening niet zou appreciëren... Maar we weten allemaal dat wat vandaag wit is, morgen zwart kan zijn bij jou.

Je vond bv. de MFB-richtprijzen op deze site te hoog... Doch ondertussen verkocht je wel menig speaker aan diezelfde prijzen.

Voorversterkers vond je ook maar niets. Versterkers waren evengoed. Kan best zijn. Maar wie is er ondertussen wel heel blij met z'n 209-voorversterkertje?

En dan de MFB's: de ene dag top, de andere flop. Laat dat toch aub. Wees wat genuanceerder. Het komt de lezers vd site alsook je imago enkel ten goede.

Nog een kleinigheid Joost, je vermeldt hierboven: "...ik heb van Dhr. Gouw begrepen dat ze om heel andere redenen zijn gestopt met MFB..."
Was jij dan aanwezig op de MFB-beurs?? Niks van gemerkt. πŸ™‚

Luister, ik heb die 587 altijd een goede MFB-speaker gevonden.
Op een bepaald ogenblik stond ik hier zelfs alleen met die stelling.

Maar ik ben een Philips-stationnetje verder nu; en dat heet DSS 940.

Groeten!


   
BeantwoordenCiteren
(@joost)
Trusted Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 79
 

Die Bart toch! Hij weet mijn naam niet eens! Nou Bart, je hebt je frustraties laten gaan. Een echte Philips freak die een 940 versterker heeft! En ik heb trouwens een 931 Bart. Weet jij het verschil misschien tussen de 930 en de 931 want jij weet alles volgens mij! Het is en blijft alleen jammer dat je appelen met peren blijft vergelijken en dat je toch weinig medestanders hebt wat betreft de DSS 940 speakers! Maar goed Bart, probeer eerst mijn echte naam te vinden en dan kunnen we maar het beste stoppen met deze discussie. Ik ben blij dat jij een stationnetje verder bent gekomen in je Philips ervaringen!

J.N


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Eén klik is voldoende:

Gebruikersnaam: joost
Bijdragen: 103
Werkelijke Naam: JAN VAN DER MEER
Email: jmvandermeer@zonnet.nl

En Joost is de naam van je zoon, als ik me niet vergis? Doe maar rustig aan Jan. Trouwens bart heeft het over de DSS940 en niet een los staande 940 versterker.

Eniwee, deze discussie raakt interessant doch oftopic...

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@peter)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 100
 

Jongens, jongens.... (N)

Waar zijn we nou helemaal mee bezig?? Ik ga me daarom ook niet een een/de discussie mengen, maar wil wél ff kwijt dat er continu wordt getwist over de weergave van een (mfb) luidspreker. Over techniek kun je gegrond discusseren, maar over geluid níet. Kent iemand het spreekwoord: " Over smaak valt niet te twisten "...? En om dan samen een persoonlijke discussie te starten die veel lijkt op een vete?? Niet nodig toch freaks??

MFB blijft immers de (grootste) hobby van alle forum/site bezoekers! Laten we daar maar gewoon mee verder gaan en deze persoonlijke twist, ff achterwege laten!

Succes verder met alle 58* en 54* sets... En uiteraard de DSS-en...

Greetz! Peter
Owns 4*544 and 2*6544

P.s. Kennen jullie Anger management, film met Adam Sandler ;);)

[%sig%]


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

welke vind je beter klinken, een 544 of een 6544 ? πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
 bart
(@bart)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 154
 

Domme vraag...
Die met de gele bandtweeter natuurlijk! πŸ˜€


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 8
Deel: