Meldingen
Alles wissen

Informatie eindtrappen/torren en powerelco's DSS930(SE)

41 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,911 Bekeken
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ah gelukkig, de audiofiele types waren er dus ook nog! Maar als ik een cd950 of 930 aan mijn DAC hang als loopwerk zal ik geen verschil horen lijkt me?
Of zou de cd950 een veel betere dig-out gebeuren hebben dat er toch een geluidsinvloed uit kan voorvloeien door evt. verschil in data overdracht 9ik weet bijv. die duurdere NAd cd-spelers hebben gebufferde uitgang van exact x ohm).


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

De CD951 van mij klinkt 100X beter dan de CD940 en ja digitaal aangesloten op de DSC en vervolgens digitaal naar de DSS-en. Vraag beantwoord denk ik zo...

Ik zal het je nog sterker vertellen... Als ik de DSC950 "eruit kegel" en de CD850MkII rechtstreeks op de DSS-en aansluit dan weet je niet wat er gebeurt... Dus ja er is wel degelijk verschil, OOK digitaal.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Thanx!! Zo leer ik weer wat, ik dacht zoals men op internet tikt, ja loopwerk is maar een loopwerk, je hoort enkel de sound van de dac en die is met elk loopwerk hetzelfde...maar die vlieger gaat dus niet op!

He, ik dacht ik ben slim ik koop goedkoop wat cd930's op en klaar is Kees(nee, eigenlijk Ralphies) maar dan kan ik het beste op de cd950 houden zelfs met extern dac-gebruik.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Ik zal van de week de Denon eens naar mijn set bij mijn ouders brengen en dan op de Dac de cd850mk2 en de cd930 aansluiten en dan eens kritisch luisteren met 2 gecopieerde cd's simultaan aan of er een klankkleur-verschil is. Leuke test.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Ik kreeg gisteren alle eindtrappen binnen. Kost echt niks dat spul. De twee transistoren voor het hoog zijn vervangers van ST maar voor de rest heb ik originele Philips transistoren ontvangen. Is toch een goed gevoel dat de DSS-en authentiek blijven ondanks de "upgrade"... πŸ˜€

Maar of ik ooit tijd krijg om het spul te vervangen... πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

Nou m0vieman heeft dus vorige week mijn DSSen gereviseerd. Alle elko's vervangen, relais, en opamps. En passant ook nog even mijn CD950 van een nieuw tandwiel voorzien. Wat een vakwerk! Ik moet er niet aan denken om dat allemaal zelf te doen, veel te linke soep.

Een groot succes dus. De DSSen klinken spatzuiver en solider in het laag. Ze klonken al OK daar niet van, de repareer actie was met name een preventieve onderhoudsbeurt. 1 relais begon af en toe wat te haperen en na enig overleg met m0vieman was de conclusie dat het verstandig was om gelijk de hele box onder handen te nemen, anders blijf je om de paar jaar heen en weer rijden.

De reisafstand naar m0vieman was een hele toer, 2x heen en weer rijden (brengen en een week later halen) klok ik totaal op 880 kilometer...

groeten

Basemaster


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Hoi,

@ basemaster: ik ben heel erg blij dat alles naar tevredenheid is. Ik heb altijd al een zwak voor Philips gehad, zal ook wel zo blijven in de toekomst... Alhoewel, tegenwoordig ben ik zeer kieskeurig. Wat dat "ritje" betreft, nu kun je wel zeggen dat je Limburg eens van heel dichtbij hebt mogen bekijken en dat is toch ook heel veel waard, nietwaar? πŸ˜€

Van de "gewone" DSS-en van mij zijn de eindtrappen nog helemaal tiptop alleen van de SE's vertonen ze al een hele tijd kuren... Jouw eindtrappen waren ook helemaal in orde. Ik vermoed dat de SE's op de één of andere manier wat meer vermogen (moeten) leveren en dat hierdoor de slijtage hoger is maar zeker weet ik dit niet. Och ja voor € 10,- per speaker doen we niet moeilijk hΓ¨...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
 

Kijk! dat is nog eens een liefhebber ... 880km rijden totaal, dat legt mijn garagebox volvo nog niet eens af in een heel jaar haha!!

Maar idd wel leuk dat iemand met kunde je kan helpen, ja wat dat betreft is dit een leuk, informatief en gezellig forum moet ik zeggen.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Hoi,

Ik ga binnenkort van iemand de DSC950 ombouwen, lees: een extra optische in- en uitgang voor een CD-recorder. Ik plaats t.z.t. wel wat foto's...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 226
 

880km inderdaad een hele trip maar goed de baas betaalt de diesel dus ach... Ik mag aannemen dat menig Philips liefhebber af en toe het hele land doorrijdt om zijn slag te slaan. Ik moet wel zeggen dat dit nu zo'n beetje einde oefening voor mij is. Als er iets moet worden vervangen dan wijk ik meestal uit naar nieuwe spullen van andere merken. De DSSen vind ik echter een klasse apart en onvervangbaar dus tja dan wil je wel even naar Limburg rijden.

Enfin het heilige Philips vuur is uiteraard niet gedoofd, ik ben echt ook zeer content dat mijn CD950 het weer doet. Die staat aangesloten op de Yamaha RX-V2700 die de FB860's aandrijft, nou dat is toch wel een heel mooie combo zo. Het was een gok die Yamaha, maar het apparaat is werkelijk elke Euro dubbel en dwars waard.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Kunnen daar geen MOSFETS in ipv torren, dat schijnt nog beter te zijn.

En dat verschil in digitaal: SPDIF via coax oid... wat kan daar nou voor verschil in zitten?

Een CD604 op dezelfde D/A moet ook goed klinken. Tenzij ie overslaat omdat de laser vies of op is, maar verder?

Het gaat toch om het D/A stuk?

Een beter loopwerk/laser uit zich in minder fouten op beschadigde cd's..
Daar zijn die antieke dingen om beroemd (vanwege hoge laseroutput wrs..)
Maar op een normale goeie cd?
Wat voor verschil hoor je dan?


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

@ basemaster: wel de baas niet vertellen hè... LOL

@ Zapper:

De DSS-en hebben relatief gezien niet veel vermogen dus MOSFETS plaatsen lijkt mij zinloos bovendien doet de voortrap het echte werk van de DSS. De XDA-print, waar de eindtrappen op zitten, is een "intelligente" spanningsregelaar en meer niet.

Een techneut van Philips wist mij te vertellen dat een galvanisch digitale verbinding beter is dan een optische en zeker voor het overbruggen van korte afstanden. Bij een optische verbinding moet de apparatuur het signaal 2 keer omzetten bij een elektrische niet. M.a.w. optisch kunnen er sneller foutjes optreden.

P.S.: het is natuurlijk wel grappig die glasvezelkabeltjes en toch ook een beetje apart. πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Het blijft altijd zo dat hoe meer componenten in een signaal pad zitten, hoe groter de kans op vervorming/ruis etc..

Maar fibers hebben een groot voordeel, en dat is dat er geen aard stromen doorheen gaan. Als je apparaten met schakelende voedingen aan je installatie hebt zoals satelliet, pc etc.. dan krijg je steeds meer last van kleine stroompjes die via via hun weg naar aarde zoeken. Vooral mijn sat ontvanger was daar nogal goed in, tot ik het ding via fiber aansloot πŸ˜‰
Nou krijg ik tenminste geen opflikker meer als ik aan mijn 587's en aan de verwarming kom.. (komt door de Y-condensatoren in de filtering van schakelende voedingen)


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

LOL @ Zapper. Je hebt toch niet toevallig ook een Humax hè? Ik ken het probleem namelijk. Ik krijg iedere keer een opdonder van dat ding! Het is volgens mij een massaprobleem in het apparaat, maar waar het zit of waar het aan ligt, geen idee...

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Humax? Nee.. Droomdoos πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: