Meldingen
Alles wissen

Informatie eindtrappen/torren en powerelco's DSS930(SE)

41 Berichten
7 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,931 Bekeken
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Leuk dingetje! ๐Ÿ˜€

Dat is de lieveling van AnaalDigitaal hรจ... ๐Ÿ˜ˆ

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

En zo moet dat dan... Van L naar R:

BDW94C - BDW93C - BDT64C - BDT64C - BDT65C - BDT64C

P.S.: foto's zijn leuk dus bij dezen...

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Hoi,

Ik heb wat leuks gevonden voor de DSS-en... Het Finder relais wat in de webshop als vervanging verkocht wordt, is ook te krijgen in een "gold" uitvoering, m.a.w. een type met 24 karaat (hard)goud vergulde contacten. Het ding kost overigens wel bijna het dubbele!

Het typenummer van de fabrikant is dit: 40.52.9.024.5000 en een bijpassend printvoetje is ook te krijgen: 95.15.1 (blauw) en 95.15.0 (zwart).

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

En die heb jij toegepast ? ๐Ÿ˜€

Kans dat de levensduur beter is in elk geval.
Nou nog een spoelspanning van 36 volt vinden ๐Ÿ˜ฎ

http://www.findernet.com/de/products/detail.php?lang=de&codice=405290245000&gruppo=gruppo 1"> http://www.findernet.com/de/products/detail.php?lang=de&codice=405290245000&gruppo=gruppo1


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Hoi,

Nee Herman die waren me te duur. ๐Ÿ˜ฅ

Die 36V types krijg je alleen als je er 1000 besteld... Die raak ik dus nooit meer kwijt als hobbyรฏst!

De Takamisawa (Fujitsu Takamisawa tegenwoordig) relais hebben zilververgulde contacten en dat is prima voor de toepassing. Ik heb hier wel een hele oude (maar wel superdegelijke) Amerikaanse versterker staan waarin ik wel de goudvergulde relais gebruikt heb. Ja dat ding is zo goed en mooi opgebouwd daar komt alleen het beste van het beste spul in... Ik bedoel aan welk apparaat zit hier in Europa een 3x2,5mmยฒ voedingskabel... Zoiets zit nog niet aan een droger en dat is een stroomvreter! Overigens als we hier weer een discussie over krijgen, volgens de NEN is 1,5mmยฒ samengestelde draad voldoende voor een 230V~/16A belasting. Gebruik je massieve draad (VD) dan zul je minimaal 2,5mmยฒ moeten nemen... Je raadt het al, dat is de beroemde installatiedraad. Maar dat weet jij natuurlijk allemaal als zijnde techneut. ๐Ÿ˜€

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik zal het je sterker vertellen : Buiten Nederland is vd van 1,5 mm2 wel toegestaan voor 16 A in installaties ...


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

Hm... erg vaag, de schakeldraad mag hier wel 1,5 zijn... ๐Ÿ™„

Ben maar blij dat je geen elektromonteur in de V.S. bent daar is alles namelijk 4 en 6mmยฒ massief en geloof me dat is echt niet te buigen! Nouja, met veel geweld en brute kracht lukt het meestal wel. ๐Ÿ˜ฏ

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ronly)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 10
 

Ik heb eens gemeten dat de DSS speakers ook in de standbye stand best nog wel veel stroom gebruiken, te veel eigenlijk
Is het nu beter ze helemaal uit te zetten (en zelfs de stekker uit het stopkontakt te halen) of juist niet?
De meningen zijn hier vaak over verdeeld bij versterkers, vroeger zij men altijd aan laten! tegenwoordig zegt men juist van niet, want ook de electronica slijt in de standbye stand
Hoe zit dat met de DSS?
Is volledig uit slecht voor de condensatoren en elco's ? of juist niet?
Is het slecht ze gedurende lange tijd niet aan te sluiten?
Wie heeft hier ervaring mee of weet het ook echt?


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

@ ronly: die "stand-by hype" is alleen iets van politiek Den Haag en meer niet, oftewel Europa denkt aan miljeu blablabla... Die paar mA veroorzaken geen noemenswaardige slijtage van de apparatuur of de elektronica. De DSS-en zijn nogal gevoelig voor het helemaal uitschakelen middels zo'n doos. Soms kan de elektronica zelfs stuk gaan! Ik zet altijd eerst de DSC uit via de schakelaar op het apparaat en dan pas de DSS-en met zo'n stekkerdoos... Zo schakel je min of meer eerst de communicatie, zo je wilt computer, uit en dan pas de speakers. Dat is veiliger dan meteen alles uitschakelen. Probleem is dat het systeem nogal wat data te verwerken heeft en derhalve een beetje "raar opkijkt" van een abrupte "onderbreking"... De 900 serie is niet gebouwd om aan het miljeu te denken maar om van muziek te genieten... Altijd voorzichtig zijn dus.

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ronly)
Active Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 10
 

@m0vieman wrote:

@ ronly: die "stand-by hype" is alleen iets van politiek Den Haag en meer niet, oftewel Europa denkt aan miljeu blablabla... Die paar mA veroorzaken geen noemenswaardige slijtage van de apparatuur of de elektronica. De DSS-en zijn nogal gevoelig voor het helemaal uitschakelen middels zo'n doos. Soms kan de elektronica zelfs stuk gaan! Ik zet altijd eerst de DSC uit via de schakelaar op het apparaat en dan pas de DSS-en met zo'n stekkerdoos... Zo schakel je min of meer eerst de communicatie, zo je wilt computer, uit en dan pas de speakers. Dat is veiliger dan meteen alles uitschakelen. Probleem is dat het systeem nogal wat data te verwerken heeft en derhalve een beetje "raar opkijkt" van een abrupte "onderbreking"... De 900 serie is niet gebouwd om aan het miljeu te denken maar om van muziek te genieten... Altijd voorzichtig zijn dus.

Groetjes. ๐Ÿ˜‰

Wat die hype betreft zijn we het wel eens ๐Ÿ˜† net als die milieu hipe! (ze zijn gestoord daar!)
Maar het gaat hier niet om een paar MA's hoor, ze nemen nog al wat in de standbye stand en zelfs met de schakelaar op uit aan de achterkant!
ik zal het nog weer eens nameten,maar ik meen dat hij nog iets van 45 wat neemt in de standbye stand en dat maal twee! (...)
En dat is wat te veel om ze ongebruikt maar aan de stroom te laten hangen,dat van die Dsc eerst uitzetten begrijp ik
maar is het nu ook slecht voor de elco's en condensatoren om ze volledig spanningsloos weg te zetten of juist niet? dat begrijp ik nog niet uit je verhaal
Vroeger werden de Quad eindversterkers er voor gemaakt om continue onder stroom te staan,maar later kwam men daar ook weer op terug
In de Hi-End wereld is men het daar ook nog niet altijd over eens
groetsels ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
Topic starter  

In principe slijt elektronica altijd bij gebruik, of de apparatuur nu in stand-by staat of "operatief" is. Geen idee waarom high end guru's denken dat je een versterker liever niet uit moet schakelen... ๐Ÿ™„

Ik kan me wel voorstellen dat buizenversterkers met het probleem "opwarmen" zitten en daardoor misschien niet iedere keer mogen worden uitgeschakeld, maar een MOSFET-versterker?

De 900 serie kun je het beste EERST in stand-by zetten en dan pas helemaal uit. Doe je dat niet dan kunnen de DSS-en wel eens gaan piepen omdat ze snel "ontregeld" zijn. Ik zet 's avonds ('s nachts) ook alles uit. Ik zie het nut niet in van onnodig stroomverbruik. Wel dubbelpolig schakelen want anders kun je een zogenaamde lekstroom krijgen...

Groetjes. ๐Ÿ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 3
Deel: