Nieuwe aanwinst: 90...
 
Meldingen
Alles wissen

Nieuwe aanwinst: 900 series torentje

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
722 Bekeken
(@hobbit13)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

Onlangs een 900 setje van marktplaats geplukt: F950, CD950, F930.

Het tandwiel van de CD950 was stuk, maar daar zit nu al een nieuwe in :-). Verder 3 lampjes van de FA950, die het nu ook weer doen πŸ™‚

Fototje Nog met een DCC730, een DCC951 is onderweg πŸ™‚

De set was extreem vies, maar na een avondje met glassex ziet ie er weer netjes uit, krassen enzo valt erg mee, alleen de cijfertjes rondom de volume knop zijn weggesleten. Verder werkt alles prima, geen losse contactjes enzo.

Ik heb wat vraagjes: Als ik een CD in de speler doe, laat ie die netjes (en zeer snel), als ik dan een volgde cd er in doe, duurt het ietsje langer en verschijnt er 'ERROR' op de display. Vervolgens doet ie het normaal. (skipt ook niet als ik de speler heen en weer schud.) Wat houdt de error in? Iets met de FTS?

Ook heb ik problemen met de AB, er zit een systeem AB die ook in de folders staat, (lelijk ding dat verkeerd om lijkt te zijn (dunne deel boven)). Ik heb de ESI bus kabeltjes aangesloten, en het AB switchje achterop de CD speler op uit gezet. Op de AB doen de bron keuze selectie en volume normaal, maar de rest mapped altijd naar de tuner, dus als ik op FastForward druk gaat de versterker altijd naar de tuner en gaat de CD op pauze. Als ik de AB van m'n Matchline TV op 'CD' zet reageerd de CD speler wel op de signalen die ie via de versterker ontvangt. Doe ik iets verkeerd, of heb je voor de CD speler een losse AB nodig? (die heb ik er niet bijgekregen)

Ik was trouwens aangenaam verrast door de geluidskwaliteit van de CD950, het lijkt allemaal wat warm en wollig, maar als je er op gaat letten mis je helemaal geen details in de muziek. Een heel prettig onvermoeiend geluid!
De FA950 viel me daar in tegen een beetje tegen, duidelijk minder dan de DFA880 die ik een tijdje daar voor geprobeerd had. En totaal geen partij voor bv de Marantz PM80, die helemaal niet veel duurder was. Het laag wordt snel rommelig en dreunerig, en op (hele) lage volumes lijkt het midden-laag een beetje te verdwijnen.

Al met al heb ik voor 125 euro een leuk stapeltje toch?


   
Citeren
(@glennos)
Trusted Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 64
 

@Hobbit13 wrote:

Ook heb ik problemen met de AB, er zit een systeem AB die ook in de folders staat, (lelijk ding dat verkeerd om lijkt te zijn (dunne deel boven)). Ik heb de ESI bus kabeltjes aangesloten, en het AB switchje achterop de CD speler op uit gezet. Op de AB doen de bron keuze selectie en volume normaal, maar de rest mapped altijd naar de tuner, dus als ik op FastForward druk gaat de versterker altijd naar de tuner en gaat de CD op pauze. Als ik de AB van m'n Matchline TV op 'CD' zet reageerd de CD speler wel op de signalen die ie via de versterker ontvangt. Doe ik iets verkeerd, of heb je voor de CD speler een losse AB nodig? (die heb ik er niet bijgekregen)

Wel eerst op het knopje "CD" gedrukt (bovenin) op de afstandsbediening?


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Zeker een mooie vangst ! Luistert de cdspeler los wel naar de ab (als je eerst op mode cd drukt ) ?

Misschien is de toets wel vuil ... of blijft hangen (ook nat vuil)

Voor het reinigen van apparatuur heb ik iets nieuws ontdekt : trilbad vloeistof.

Deze zeep wordt in een ultrasoon apparaat gebruikt, maar is dermate goed dat je dit met water en kwast ook kunt gebruiken.

Het staat overigens ook ergens in de webwinkel:
http://webwinkel.mfbfreaks.nl/aanbiedingen/parts/ultrasoon.ht m"> http://webwinkel.mfbfreaks.nl/aanbiedingen/parts/ultrasoon.htm

Je kunt dit als particulier normaal niet vinden, het is namelijk dermate effectief dat het enkel in zo'n bad thuishoort πŸ™„


   
BeantwoordenCiteren
(@hobbit13)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

De cdspeler luisterd los ook niet naar de AB, die zal ik binnenkort eens goed schoonmaken. Hoewel dat niet het probleem lijkt, ik kan middels het CD knopje wel de versterker op CD krijgen, maarde CD speler niet aan het spelen.

Ik heb 'Surface 77' spray van Kontakt Chemie, dat lost ook heel goed nicotine enzo op. (ook geen consumenten spul)


   
BeantwoordenCiteren
(@hobbit13)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 27
Topic starter  

hmmm, de batterij van de AB was gewoon leeg.... waarom vergeet ik soms de simpelste dingen te checken???

nu doet ie het prima πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 562
 

@Hobbit13 wrote:

De set was extreem vies, maar na een avondje met glassex ...

ik weet niet wat jij doet met apparaten maar ik zou er niet over opscheppen ....:)

wel een mooie set zo , ik heb wel een cd931 gehad die het error probleem had , nooit gevonden wat het was , iig niet de cdm unit .

groet mattie


   
BeantwoordenCiteren
Deel: