Zou een Philips DAC...
 
Meldingen
Alles wissen

Zou een Philips DAC960 te modificeren tot een d/a anno 2007?

36 Berichten
10 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,702 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hoe is die LHH-dac nou tov de 960? Is dat een 960 soms?


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hm... Het verbaast me wel dat er geen precisie IC-voetje (je weet wel met van die ronde connectors) gebruikt is om de TDA1541 op de print te monteren... Als je het doet, doe het dan goed!

P.S.: ik zou 'm trouwens op 240V~ zetten aangezien we op ons lichtnet inmiddels ver boven de 230V~ zitten.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Echt waar? Op 240?

Overigens, de achterkant van de dac960 in de dac960 folder is geen dac960, maar dat is de cda94 πŸ˜‰

http://www.mfbfreaks.nl/folders/1988/1/imagepages/image6.html

@Zapper wrote:

Hoe is die LHH-dac nou tov de 960? Is dat een 960 soms?

Welke lhh dac bedoel je?


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Of bedoel je die cd11LE op de cda-94?


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@tda wrote:

Echt waar? Op 240?

Ik meet hier bij mij iets van 237V~ en ik heb een geijkte multimeter!

Edit: de Europese standaarden zijn 230V~ voor één fase en 400V~ voor drie fasen (krachtstroom). 220 en 380 zijn al jaren niet meer van toepassing. Om een lang verhaal kort te maken, Nederland doet ook mee met die nieuwe normen. Te weinig spanning kan geen kwaad maar te veel is foute boel voor gevoelige elektronica dus neem mijn advies maar aan, ik kan het weten want het is mijn beroep.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Kan het kwaad ingeval ik hem op 240 zet en het is hier 220?
En stel als het hier boven de 230 is, is er een voordeel aan de 240 stand?


   
BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2162
 

ik meet nu op dit moment 225V~

in 10 jaar tijd is de netspanning geleidelijk omhoog gegaan van 220V naar 230V. Vorig jaar of twee jaar terug is het einde van die 10 jarige periode geweest.

ik zet ook alles waar een carrousel in zit op 240V

echt schokkend is het allemaal niet maar als je 'm ingesteld hebt op 220V en er staat 230V op dan zijn ook de secundaire spanningswaarden die de trafo afgeeft iets hoger.
daardoor zouden de componenten mogelijk ook iets sneller aan hun eind kunnen zijn.
Dan liever instellen op 240V en dan krijg je een secundaire spanning die wat aan de lage kant is, maar dan leeft het wel (iets) langer.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Dat waren wijze woorden Remi. πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@themode)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 101
 

zijn de meeste apparaten niet gespecificeerd op +/- 10% netspanningsverschil? Zo is mij dat namelijk wel geleerd om te doen op HBO Elektrotechniek.....


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

@TheMode wrote:

zijn de meeste apparaten niet gespecificeerd op +/- 10% netspanningsverschil? Zo is mij dat namelijk wel geleerd om te doen op HBO Elektrotechniek.....

Klopt helemaal. De tegenwoordige spanningsregelaars of stabilisatoren zo je wilt, vangen kleine verschillen inderdaad op.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Klopt dat de Flips folder de marantz als fotomateriaal gebruikte, vond het al raar dat het een Marantz dac kap was (kast heeft op bovenkant ribbels, Flips nooit) en die chromen pootjes hebben nooit onder een dac960 gezeten, was ook zo vaag in de folder.


   
BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hoi tda, ik zag ergens op MP een foto van een meer champagne kleurige speler met losse dac en iemand die daarom vroeg, ik meen dat dat een LHH serie was of niet?


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

@Zapper wrote:

Hoi tda, ik zag ergens op MP een foto van een meer champagne kleurige speler met losse dac en iemand die daarom vroeg, ik meen dat dat een LHH serie was of niet?

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Er is in ieder geval geen LHH dac geweest. Misschien bedoel je de Marantz D1 project ?


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@Ralphies wrote:

Klopt dat de Flips folder de marantz als fotomateriaal gebruikte, vond het al raar dat het een Marantz dac kap was (kast heeft op bovenkant ribbels, Flips nooit) en die chromen pootjes hebben nooit onder een dac960 gezeten, was ook zo vaag in de folder.

Klopt niet de VS e canadese versies hadden in iedergeval wel chromen pootjes πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

hmmm... klinkt naar discriminatie, uitgerekend het land van herkomst denken ze minder moeite voor hoeven te doen om de boel op te leuken.

Ach dan schroeven we er zelf maar chromen pootjes onder he, hebben we dezelfde look als amerikanen.


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: