Zou een Philips DAC...
 
Meldingen
Alles wissen

Zou een Philips DAC960 te modificeren tot een d/a anno 2007?

36 Berichten
10 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,703 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2936
 

Hee tda ik bedoelde deze:

http://link.marktplaats.nl/149686438

dat is een LHH dac toch?


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Ah ja, die! Dat is inderdaad de Philips lhh1000 combo. Zelfde als de Marantz cd12 overigens. Een mooie dac, mooier nog dan de dac960 (of cda-94) πŸ™‚


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Wat is nou het voordeel van zo'n aparte dac ? Ik heb toch bijvoorbeeld een goeie dac in mijn CD960 of CD880 zitten?


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Het grote voordeel is dat een dedicated dac of loopwerk specifieker is ingericht, en je daarmee betere prestaties kunt halen.
Daarnaast ben je bij een cdspeler enkel gebonden aan de combinatie die daar in zit. Bij een aparte dac en apart loopwerk kun je nog enigszins spelen met losse combinaties.
Daarnaast vind ik een voordeel dat ik andere apparaten met een digitale uitgang op mijn dac kan aansluiten zodat ik ook met die apparaten een goed geluid heb (bv een hd-recorder).


   
BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 830
 

Maakt de dac960 eigenlijk gebruik van de SAA7220?


   
BeantwoordenCiteren
(@rsq8p)
Reputable Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Berichten: 305
 

@tda wrote:

Het grote voordeel is dat een dedicated dac of loopwerk specifieker is ingericht, en je daarmee betere prestaties kunt halen.
Daarnaast ben je bij een cdspeler enkel gebonden aan de combinatie die daar in zit. Bij een aparte dac en apart loopwerk kun je nog enigszins spelen met losse combinaties.
Daarnaast vind ik een voordeel dat ik andere apparaten met een digitale uitgang op mijn dac kan aansluiten zodat ik ook met die apparaten een goed geluid heb (bv een hd-recorder).

Hmmmzzz, in theorie is een all-in-one veel beter, gezien het gebruik van de I2S bus t.o.v. een spdif signaal.
En @zapper, begin nu niet weer dat een 1 bitter superieur is aan een 16-bitter, want dat is ...
Echte winst is er met je 960 vooral te boeken in een verbetering van de voedingssectie (een voorwaarde voor een accuraat functionerende 16-bitter).


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 3
Deel: