Meldingen
Alles wissen

Hi-Fi Record Player F7226

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
790 Bekeken
(@peter-vrakking)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 25
Topic starter  

Ik heb een F7226, wat een erg fijne platen speler is.
Alleen doet het automatische gedeelte niet goed zijn werk. Zo heeft hij moeilijkheden met het automatisch richten op de inloop groef, da's niet zo'n probleem, ik help wel met richten.
Maar nu wil hij vroegtijdig automatisch stoppen met de plaat, daar kan ik niet veel aan doen.

Kent iemand deze platen speler en weet misschien ook iemand hoe dit te repareren / af te stellen valt?


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Ik ken deze speler niet uit mn hoofd maar dit lijkt een mechanisch probleem,met andere woorden iets wat je kunt zien aan de binnenzijde. Dat scheelt weer.

Het gaat er daarbij om dat je de speler open maakt en kijkt wat er aan de binnenkant beweegt als de arm naar het midden gaat.
Ergens zal een hendel of stukje metaal / plastic een schakelaar in beweging brengen waardoor hij stopt. Dit is denk ik het beste na te spelen wanneer je de speler zo neerzet dat je de onderkant kunt zien en meteen de bovenkant (draaiplateau) handmatig kunt draaien. Tip: Doe dit terwijl je de naald uit het element hebt verwijderd, dan kan die niet stuk gaan.

Op de een of andere manier is dit mechanisme van positie veranderd en het is de bedoeling dat dat weer op het juiste punt terug komt.
Het doen draaien van het plateau (in de juiste richting!) help bij het vinden van het stukje mechanica wat de afslag in gang zet.

Als je nog twijfelt raad ik je aan een foto op te sturen, evt een mailtje naar service ad mfbfreaks.nl met de foto kan natuurlijk ook.

succes !


   
BeantwoordenCiteren
Deel: