Meldingen
Alles wissen

544/567 feedback probleemple

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
756 Bekeken
(@molni)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

Heren,
Het betreft hier een feedback afregel probleem waar ik niet helemaal uitkom.
Om een beter beeld te krijgen, even een omschrijving hoe de print nu is opgebouwd.
Alles links op het schema ter hoogte van R621, dus TS442, R611, RE402, TS452 zit niet op de print, en alles rond TS446 ook niet.
Ingangs signaal is aangesloten via 10uF op knooppunt R621/C552, tot zover geen probleem, box speelt naar behoren.
Echter bij een ingangs signaal van 10mV, 125Hz gemeten op de ingangsbus om de feedback af te regelen, is deze in eerste instantie keurig afteregelen op 125mV.
Wacht je echter even dan begint deze te zakken met een paar tiende volt per keer, om teslotte te eindigen op ongeveer 80mV.
Bij regelen richting 125mV gaat dan niet meer, box uit en aan begint het verhaal opnieuw.
Wie heeft dit wel eens meegemaakt?


   
Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Hallo Molni,

Ik kan je uiteenzetting over de componenten niet geheel plaatsen, wel weet ik dat er soms wat kleine transistors gek kunnen doen.

Heb je de versie met twee regelaars achterop of een ?

Je zou eens kunnen proberen om domweg ts 423,424 en 425 te vervangen. De regelaar van de feedback (R692) moet ongeveer een derde open staan, dit ter indicatie.


   
BeantwoordenCiteren
(@molni)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

Hallo Herman,
Wat de uiteenzetting van de componenten betreft, het volgende:
ts421/22/426/39/40/46 met omliggende delen zitten niet op de print even als de complete inschakel automaat
2 kanaals scoop eraan gehangen, 1 kanaal gebruikt voor de 10mV/ 125Hz signaal om te zien of daar wat in verandert.
2e kanaal gemeten vanaf c539 zo naar achteren en zo terug naar c518 en ook c516 signaal variatie meetbaar/zichtbaar.
2e kannal te beginnen bij R621 richting TS 429, op knooppunt TS423-E en c514, C512 gaat het mis.
Daar is de hoorbare/zichtbare/meetbare verstoring aanwezig, de spanning op zowel E als C van TS423 is veels te hoog,
tevens als de feedback wegvalt daalt de spanning op punt +7 met ongeveer 0,4V
Dus in dit geval lijkt TS423 de boosdoener, mbt de regelaars achterop, er zit op de versie helemaal niets meer op, ingangsbus is aangesloten op knooppunt
R621/C552 via 10uF
Bert


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Oke, dan is er kennelijk gewoon e.e.a. uit de box verwijderd en is het niet origineel meer.
Heeft het wel goed gewerkt ? Je zou kunnen overwegen om 47k naar massa te doen op het ingangs-knooppunt, mogelijk is de ingang niet goed afgesloten nu.

De 1k (r524) aan de E van 423 kan stuk zijn, maar ik houd het voorlopig op 423.


   
BeantwoordenCiteren
(@molni)
Active Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 11
Topic starter  

De box is zeker niet origineel meer, vind ik ook niet zo belangerijk, zolang het uiterlijk en de kwaliteit maar echt "mfb"zijn.
Ga de omgeving ts423 controleren/vervangen en ts423 vervangen.
Ingangstrap met ts421/422 ook even nabouwen, en die er ook maar eens voorhangen.
bedankt vast.
bert


   
BeantwoordenCiteren
Deel: