Meldingen
Alles wissen

586 defect of niet

19 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,538 Bekeken
(@alexander)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 23
Topic starter  

Hallo,

de computer die ik gebruikte was een laptop, met aarde had het dus niet van doen (lijkt me). Tevens was deze gevoed met een laagspanning van 19 Volt DC. Toch is er toen een uitgang helaas stuk gegaan. Ik begrijp dus goed dat met een normale desktop PC die aan randaarde hangt er in principe niets fout zou moeten gaan (wat inderdaad mij ook logisch leek).

Ik zag trouwens dat ze bij Conrad voor een relatief klein bedrag mooie RMS meters hebben die wel tot 400 Khz kunnen meten. De afwijkingen zijn net zo groot als bijvoorbeeld van een Fluke. Aangezien ik toch nog opzoek was naar een andere multimeter zou dit misschien een mooie bestelling op kunnen leveren.

Zo, ik ga eens kijken welke elco's ik nodig heb en dan eens een bestelling plaatsen zodat ik hopelijk binnenkort mijn 586 boxen weer in een perfecte staat heb!

Allemaal dank voor de antwoorden en het mee denken.


   
BeantwoordenCiteren
(@jorissie)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 453
 

Het is mij vroeger ook al gebleken dat het niet verstandig is om 2 verschillende
apparaten, waarvan 1 geaard en 1 niet, aan elkaar te knopen terwijl ze
aanstaan, ofwel het netfilter van de geaarde is niet helemaal jofel, of de niet
geaarde heeft een zekere potentiaal op de in/uitgangen staan waardoor er
vereffeningsstromen gaan lopen. Dat wil je voor het mooie niet...


   
BeantwoordenCiteren
(@alexander)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 23
Topic starter  

Zo,

vandaag de eerste MFB box onderhanden genomen.

Alle elco's zijn vervangen. Alleen het afregelen lukt niet helemaal.

Het laag gedeelte en MFB lukt prima, het hoog echter niet. Ik kan de gewenste spanning niet halen. In eerste instantie lukt het wel, echter na een tijdje de box aan te hebben gehad zakte de spanning in en komt ook niet meer hoger.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alvast dank!


   
BeantwoordenCiteren
(@alexander)
Eminent Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 23
Topic starter  

Ik heb nog even gezocht en dit gevonden.

Ik heb voor het afregelen draadjes aan de luidspreker uitgangen gesoldeerd en deze via een schroefgaatje naar buiten gehaald zodat ik gesloten af kon regelen. Ik zag nu net dat 1 draadje wat bloot geschuurd is. Vermoedelijk heeft dit dus sluiting veroorzaakt met de achterplaat.

Iemand enig idee wat de schade zou kunnen zijn? En verklaart dit tevens waarom ik niet meet hoger kom als 0.454 Volt terwijl dit 0.837 zou moeten zijn.

Ben erg benieuwd.

Alvast dank!


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: