Meldingen
Alles wissen

Basluidspreker die erg veel in beweging is van mijn MFB587

27 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,233 Bekeken
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo Herman,
Aan welke potmeters aan de achterkant moet ik dan voorzichtig aan draaien??Zie op de achterkant 4 gaatjes die zijn afgeplakt met een rond zwart papiertje.Als ik er dan aan draai kan dat geen verkeerde gevolgen hebben voor de box in z'n geheel??Woonde je maar in de omgeving van Friesland dan kon je me er mee helpen.

Groetjes,

Marco en Anneke.

2xMFB587-2xMFB585-2xMFB6544-2xMFB567-6xMFB544-4xMFB541-6xMFB532-1xAH170-1xAH270.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Je moet effe kijken. Mogelijk staat de tekst "mfb" net onder een van de stickertjes ...

De bewuste potmeter eerst merken, zodat je de stand weet. Daarna geheel linksom draaien en testen. De bas zal wat harder en bonkeriger klinken, maar de gekke effecten zouden kunnen verdwijnen.
Als dat zo is, is je luidspreker zelf verdacht.


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo Herman,

Zal komend weekend es aan de slag.En zal kijken of de woofer rustiger word als ik de MFB potmeter terug draai.Gaat hij dan overigens ook beter klinken??Betekend het dan ook dat de box weer als van ouds gaat klinken??Zou anders zeggen kom met pasen ff langs.Een leuk uitstapje naar het noorden in de paasvakantie.

Groetjes,

Marco en Anneke.

2xMFB587-2xMFB585-2xMFB6544-2xMFB567-6xMFB544-4xMFB541-6xMFB532-1xAH170-1xAH270.


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo allemaal,

Heb dit weekend(had nu ff tijd)ff getest.Heb de potmeter gemerkt en heen en weer gedraaid.Wat mij opviel was dat als ik de potmeter geheel naar rechts draai de woofer donkerder klinkt maar de hevige uitslag blijft.En als ik de potmeter naar het begin draaide hoorde ik geen verschil.Weer een andere ontdekking deed ik toen ik de correctie-filters op de voorkant allemaal op ON zette dat de woofer rustiger werd.Maar als ik de volumeknop van mn voorversterker(AH270) dicht draai en dan met mn oor voor de woofer zit hoor ik een hele zachtte lage brom met ruis als ik goed luister.En als ik mn vinger/hand tegen de conus houd voel ik hem zachtjes trillen.En dat terwijl de volumeknop v/d voorversterker helemaal dicht staat.

Groetjes,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Meenemen naar de meeting ? Kunnen we er allemaal met onze vingers aanzitten 😛


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hoi Herman,

Dat zou inderdaad wat zijn.Maar heb net op de routeplanner gekeken en bleek dat de afstand voor ons naar Klaaswaal heen en terug zo'n 425km bedraagt.En dat vinden we nogal veel.Weet niet waar jij woont Herman of André misschien is het een ideetje dat wij naar jullie komen of jullie naar ons??Maar de dingen die ik afgelopen weekend aangaf wat maken jullie daarop uit??

Groetjes,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2518
 

Is die 425 opgeteld heen én terug, of heen en terug per stuk 425 km? Ik zal zelf voor Klaaswaal ook bijna 500 km afleggen vanuit Maastricht...


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Tja... je moet wat over hebben voor de hobby..... we hebben in het verleden hamburg en munchen ook wel eens gezien..


   
BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 2064
 

Misschien doe je er goed aan de gehele box op te sturen. want we wonen vlakbij Klaaswaal ..
Je kunt evt ook de losse woofer opsturen, dan kunnen we die apart even testen.


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hallo Herman en André,

Als jullie de details lezen die ik zoal heb aangegeven over de symptomen van mijn 587's ook die van 10 april wat denken jullie dan wat het probleem kan zijn met mijn 587's??

Groetjes,

Marco en Anneke.


   
BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 1387
 

Marco,

Het wordt wel een erg lang draadje zo....

Ik kan maar aan 1 ding denken en dat zijn de litzes, dus je woofer. Afhankelijk waar deze gebroken is / slecht contact maakt is die wel of niet makkelijk te repareren. Maak een keuze wat je doet, kom naar de meeting, stuur je woofer of box in zn geheel op naar ons of zoek een servicepunt dichter bij huis....

André


   
BeantwoordenCiteren
(@zoonpanda)
Estimable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 204
Topic starter  

Hoi André en Herman,

Ik zal deze week ff kijken wat ik ga doen.Het word anders inderdaad een lang verhaal(ook wel leuk).Heb nu in iedergeval een idee wat het kan zijn.Onze dank voor jullie behulpzaamheid.

Groetjes,

Marco en Anneke


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: