PHILIPS CD850... MK...
 
Meldingen
Alles wissen

PHILIPS CD850... MKII !!!

36 Berichten
10 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,721 Bekeken
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@m0vieman wrote:

P.S: kan ik er niet voor zorgen dat de 850 ook CD-tekst weergeeft met een modificatie? Weet iemand misschien of ik een IC kan vervangen? De 850 heeft een geheugen voor CD-titels en FTS maar kan geen CD-tekst lezen. πŸ˜₯
Groetjes. πŸ˜‰

Nou ben jij de techneut en ik niet, maar dat moet volgens mij wel mogelijk zijn. Immers een 600 serie speler wellicht die technisch nog zeer zwaar leunt op de 850's manuals erbij en wellicht enkel een ic. Maar ja ik kan niet eens een lampje vervangen πŸ˜›


   
BeantwoordenCiteren
(@rudiv)
Eminent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Berichten: 30
 

De CD940 heeft een geheugen voor titels als ik me goed herinner, maar die moet je manueel ingeven, ze worden niet van de CD gelezen. De CD9x0-reeks in elk geval ondersteunt geen CD-text of Cd-graphics, en upgraden is niet mogelijk (zelfs al zou je een compatibel decoder-IC vinden, de software zou de gegevens niet op het scherm kunnen brengen).

Aan de 850MkII heb ik zelf niet gewerkt, maar ik kan me niet herinneren dat CD-text/graphics toen een topic was.


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

hmm de 624 en de 834 geven wel cd text.
En dat zijn dingen die geheel origineel zijn.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Hm... een CD850MKII en een CDD882 zijn natuurlijk niet te vergelijken met een 624 of 834. De twee eerstgenoemden zijn het neusje van de zalm wat betreft het audiofiel gehalte. Dan maar geen CD-tekst. πŸ˜₯

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@spark)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 14
 

@m0vieman wrote:

Hoi,

Hm... een CD850MKII en een CDD882 zijn natuurlijk niet te vergelijken met een 624 of 834. De twee eerstgenoemden zijn het neusje van de zalm wat betreft het audiofiel gehalte. Dan maar geen CD-tekst. πŸ˜₯

Groetjes. πŸ˜‰

CD-text is nogal overrated. Tenminste, het is een goed systeem, maar het wordt op zo weinig CD's toegepast.
Ik heb nu een Sony CD-speler met CD-text voor erbij, maar tot nu toe heb ik alleen tekst gezien bij CD's van Bruce Springsteen, Jeff Buckley en Duran Duran.
Je kunt het trouwens op de CD's zelf zien, dan staat er een balkje met 'text' onder het compact disc digital audio logo.

Kortom: goed systeem, maar omdat het zo beperkt wordt toegepast (al lijkt me dat een zeer kleine moeite voor de platenmaatschappijen; bewijs van de veel te geringe aandacht voor kwaliteit?) is het mijns inziens geen groot gemis als je CD-speler het niet ondersteunt.


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Kwaliteit... Wat is dat? πŸ™„

Je hebt volkomen gelijk; vandaag de dag zijn CD's (lees: SONY) troep.

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Ik wil wel ff kwijt dat de speler 830/834 heel sterk leunt op de techniek van de 850 MK2. Alleen de behuizing van de 834 is dat van de 600 serie.

Maar hoe je het ook went of keert philips klinkt wel warmer dan sony. 😳

Wil ik nog iets kwijt de zogenaamde marantz producten zijn gewoon ontwikkeld door philips.
Niet andersom de componenten die in producten van marantz zitten heeft een tolerantie van 5 % of minder.
Denk daarbij aan de 800 serie, in de 600 serie hebben de componenten 10 % telerantie.
Aristona en erres zijn in feite beta producten met componenten van maar liefst 20 %.

Is het minder goed? JA alle verliezen door de componenten is hoorbaar.
Zo klinkt een ab versterker warmer dan een aa versterker.

Bij een aa versterker betaal je meer aan je energie leverancier dan wat je eruit haalt.
Het klinkt daarbij ook zo koud en kil.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Hee... dat wist ik niet!

Dus voor
Marantz heeft men kleinere afwijktoleranties gebruikt dan bij Flipsen?

Ik hoorde zoiets ook wel eens door een B&O-man zeggen dat de prijs bij B&O niet enkel in design zit maar idd in beter gematchte componenten die qua waardens dichter bij elkaar liggen.

Ik heb nog een Marantz cd67ose 2versie ooit nieuw gekocht die bij op mijn funsetje zit, die is dan zo gezegd toch nog audiofieler opgebouwd dan mijn 850mk2?
Ik zal ze eens aankoppelen op dezelfde amp. met dezelfde interlinks en dan 2 copied cd's tegelijk afspelen en tussen beide cd-spelers switchen (kun je nog redelijk vergelijken).
Maar vergelijk zal trouwens niet opgaan die Rantz zal denk ik al geen bitstream meer zijn... hmm einde onderwerp...


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

Klopt ralf in de b&o producten zitten dezelfde componenten wat ook in de marantz producten zit.
Ik denk alleen dat de audiofielen dit allemaal wel weten, vandaar dat de 800 serie van philips zo populair is.

Daarom heb ik op mijn fa 890 een preout gemaakt waarop 3 mono blokken van marantz zitten. (puur om het feit dat ze niet onder de naam philips aan te schaffen zijn)

Met daartussen een thx filter/ac3 en dergelijk van jbl.

Jammer dat de meesten mensen minderwaardig doen over philips producten.
Zal wel aan de marketing mensen liggen.

Denk daarbij ook dat de DAT recorder type 850 verkocht is aan jvc (type 505) ik heb er hier 4 staan.
1 philips en 3 van jvc, inwendig made by philips ik heb nog niet 1 verschil kunnen ontdekken.
Alleen de front van jvc is 1 cm breder.

Er is maar één ding waar philips meer tijd en geld in zou moeten steken en dat is in de mechaniek.
Is je philips defect dan is dit 99% aan het mechaniek.

Conclusie PHILIPS is innovatief waarop andere merken op mee varen.
waarbij op verschillende merken meer waarde wordt gehecht aan een betere match van componenten.
Vandaar type aanduiding MATCHLINE.


   
BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Berichten: 572
Topic starter  

Ja dat klopt, Philips is altijd vrij innovatief geweest, nu ook nog wel maar meer in tv's en ledverlichting en naast de uitvinding van de halogeenlamp en xenon-HID die nieuwe lamp die eergister bekend gemaakt is op zijn volksmond werkend op lucht in licht omzetting.

Maar goed, als Philips slim was, maakte (de productiecapaciteiten hadden ze) een "highend"merk losgekoppeld van de naam Philips en alle philipslogo's inside eraf en dat het pas na zo'n 6 jaar bekend wordt van, oh, dat gerenommeerde merk blijkt van Philips te zijn????

Verder hieronder Flips nieuwste paradepaardje:

http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?KrantArtikelId=57154 9"> http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?KrantArtikelId=571549


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

In dat krantenbericht staat dat Philips de nieuwe techniek niet zelf uitgevonden heeft. Ze hebben het patent min of meer overgenomen van een ander bedrijf! πŸ‘Ώ

Op het gebied van consumentenelektronica, verlichting, beeld, geluid, medische apparatuur, enz... kun je het zo gek niet bedenken of Philips heeft er wel een handje aan gehad. Thans geldt dat het verkopen en kopen van patenten, bedrijven, aandelen, enz... veel meer winst oplevert. De service, innovativiteit, klantgerichtheid, kwaliteit, enz... is niet meer vergelijkbaar met de jaren '80 en '90...HELAAS. πŸ˜₯

Het bedrijf wordt tegenwoordig gerund door een clubje geldgierige managers die maar één ding in hun kop hebben: MONEY. De rest is niet van belang (dus ook de consument niet meer). Men is goed bezig om het bedrijf naar de verdoemenis te helpen... Het oer-Hollandse "familiebedrijf" PHILIPS bestaat niet meer, laten we dat maar stellen.

P.S.: noem mij eens een merk waar vroeger geen Philips in zat... Ik vertel je, dat zal lastig worden! 😈

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 294
 

YOKO? 😳

Vanaf de tijd van Jan Timmer (centurion) periode is het qua service erg achteruit gegaan.

Heb hier twee dvdrecorders staan voor oud vuil.
De laserunits zijn niet eens meer leverbaar en dat na net drie jaar.
Betaalde 1998,- euro voor de dvdr 985, frits philips zou zich 10x omdraaien in zijn graf als hij wist hoe het met philips gestelt is vandaag de dag. πŸ˜•


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@bad santa wrote:

YOKO? 😳

Vanaf de tijd van Jan Timmer (centurion) periode is het qua service erg achteruit gegaan.

Heb hier twee dvdrecorders staan voor oud vuil.
De laserunits zijn niet eens meer leverbaar en dat na net drie jaar.
Betaalde 1998,- euro voor de dvdr 985, frits philips zou zich 10x omdraaien in zijn graf als hij wist hoe het met philips gestelt is vandaag de dag. πŸ˜•

Ja, of erger nog je zal maar een FT990 sat tuner gekocht hebben indie tijd. Hebbieookniksmeeraan. Ik heb hem wel gekocht, maar dan voor 5 euro. Stel je voor wat een afschrijving.


   
BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 551
 

@m0vieman wrote:

Hoi,

In dat krantenbericht staat dat Philips de nieuwe techniek niet zelf uitgevonden heeft. Ze hebben het patent min of meer overgenomen van een ander bedrijf! πŸ‘Ώ

Op het gebied van consumentenelektronica, verlichting, beeld, geluid, medische apparatuur, enz... kun je het zo gek niet bedenken of Philips heeft er wel een handje aan gehad. Thans geldt dat het verkopen en kopen van patenten, bedrijven, aandelen, enz... veel meer winst oplevert. De service, innovativiteit, klantgerichtheid, kwaliteit, enz... is niet meer vergelijkbaar met de jaren '80 en '90...HELAAS. πŸ˜₯

Het bedrijf wordt tegenwoordig gerund door een clubje geldgierige managers die maar één ding in hun kop hebben: MONEY. De rest is niet van belang (dus ook de consument niet meer). Men is goed bezig om het bedrijf naar de verdoemenis te helpen... Het oer-Hollandse "familiebedrijf" PHILIPS bestaat niet meer, laten we dat maar stellen.

P.S.: noem mij eens een merk waar vroeger geen Philips in zat... Ik vertel je, dat zal lastig worden! 😈

Groetjes. πŸ˜‰

Zo'n beetje overal in in de wereld. Bij Japans spul minder, zoals Sony niet. Matsushita Corp. vaak wel (meneer Philips portret hing daar zelfs in de boardroom. FlipsSAN!


   
BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Berichten: 1037
 

Hoi,

Sony heeft (had?) de neiging om alles van Philips te kopiΓ«ren en dan tegen dumpprijzen op de Amerikaanse en Europese markt te "gooien". Mijn economieleraar op het middelbaar zei altijd: "Philips invents for Sony". πŸ‘Ώ

Matsushita, Panasonic, Erres, Aristona, Victor, de topmerken Grundig, Loewe, Marantz en B&O, je kunt het zo gek niet bedenken, het was in de goede oude tijd allemaal oerdegelijke Philips elektronica.

Helaas, tijden veranderen... πŸ‘Ώ

Groetjes. πŸ˜‰


   
BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: